Hjælp en nybegynder lidt...

Tags:    programmering

<< < 12 > >>
Hi..
Jeg har lige beslutte mig for at lære at programmere..
Dvs. jeg starter helt fra bunden..
Hvordan søren kommer man igang?
Er der et bestemt styresystem der er bedst at starte med, for en nybegynder?

15 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Start med HTML, og så gå videre til CSS og hvis du har lyst til at gøre dine sider dynamiske så ASP.NET eller PHP :)

Da jeg i tidernes morgen skulle lære html og css gjorde jeg det på html.dk jeg ved dog ikke om de er up-to-date mere :)

Hehe Velkommen til Tim! :)
Jeg vil først og fremmest sige at du er kommet til det rette sted!
Her på udviklere er der altid en der ved hvad man skal gøre!
Nå men for at komme til sagen:

Programmering er et vidt begreb! Det dækker alt fra Advancere 3D PC spil til små simple hjemmesider!
En af de ting du først skal beslutte er hvad du vil programmere!
1) 'Internet programmering':
Hvis du vil lave store flotte hjemmesider er det din vej!
Jeg vil forslå at du starter med at lære: HTML og CSS. Derefter noget database programmering (PHP, SQL).
Alt det kan du læse om her på siden eller: Her! (på engelsk)
Og KUN om html: [url="http://www.html.dk]HTML.dk[/url] (på dansk)

2) 'Programmerings sprog':
Hvis du vil lave: spil og/el. programmer(Word, lommeregner osv.) Skal du over i en helt anden retning!
Jeg vil foreslå dig at studerer: C++ Personligt synes jeg at det er fremtidens programmeringssprog, men mange er uenige. Men gå bare igang med C++ - For det første programmeringssprog er ALTID svært, dem efter er nemmerer! - Det kan du læse om her på siden eller søge på google(søg: C++ tutorial)

Håber at dette hjalp dig til at forstå noget af computerens store verden, og til at træffe nogle valg!

~Jakob

Hi..
Jeg har lige beslutte mig for at lære at programmere..
Dvs. jeg starter helt fra bunden..
Hvordan søren kommer man igang?
Er der et bestemt styresystem der er bedst at starte med, for en nybegynder?

Hej Tim,

1. Find ud af hvad det er du ønsker at lære: Ønsker du at lære om programmering for at forstå hvordan en computer fungerer? Ønsker du at kunne programmere desktop programmer - dem som du bruger på din computer? Ønsker du at kunne programmere dynamiske web sider? Ønsker du at kunne programmere computergrafik/spil? Noget helt tredje?

2. Derefter find et computersprog som passer til dine mål, og anskaffer dig noget passende læremateriale. Der er mange gode artikler og sites, men som helt nybegynder er det aller bedste nu at købe en god bog om emnet. Men det er så vigtigt at man vælger den rigtige bog - det er så mange bøger på markedet som er rigtig rigtig dårlige og samtidig hamrende dyre. Så læs anmeldelserne på amazon.com og accu.org for at finde de gode bøger.

Spil:D

Jeg tror han mener at lave programmer, i C++ eller noget i den retning.

Kan man på en enkelt måde forklare hvad fx. forskellen på
HTML og C++ er?

Jeg er ikke helt sikker på hvad jeg mener.. Jeg har bare for nylig købt en pc, og bliver mere og mere overbevist om at jeg har en IT fremtid..
Men hvad skal jeg lære først?
- Jeg kan PT bare finde ud af at bruge den sådan nogenlunde.
Hvad er fedest at lære?

Spil:D

Spil?

Jeg er ikke helt sikker på hvad jeg mener, skal bare igang på en eller anden måde...:)

Har du lyst til at lave programmer/spil eller hjemmesider?

Programmer/spil er C++ og lign. (tror jeg, ingen erfaring med det fra min side)

Hjemmesider er html og det jeg nævnte i mit første svar

<< < 12 > >>
t