Namespaces

Tags:    c++ grafik

Hvad er det for noget?

8 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvad er det for noget?

Hvad skal dette til for ?????
Spørgsmålet er ???
Skriv dit spørgsmål, ellers er det svært at svare. Jeg kan give dig nogle gode henvisninger hvis det er "Namespace" du vil læse om !!!!!! (Prøv evt. www.dti.dk her kan du købe et kursus der handler omkring emnet og mange andre teknologier)

Men skriv lige hvad du ønsker Udviklerens hjælp til, ellers får vi et lidt mærkeligt forum.
Håber du fandt hjælp i dette.....

Med Venlig Hilsen
Janus S. Andersen

* Life is a dream in a programmers heaven *

P.s Køb en zibra og kald den plet

Hvad skal dette til for ?????
Spørgsmålet er ???
Skriv dit spørgsmål, ellers er det svært at svare. Jeg kan give dig nogle gode henvisninger hvis det er "Namespace" du vil læse om !!!!!! (Prøv evt. www.dti.dk her kan du købe et kursus der handler omkring emnet og mange andre teknologier)

Men skriv lige hvad du ønsker Udviklerens hjælp til, ellers får vi et lidt mærkeligt forum.
Håber du fandt hjælp i dette.....

Med Venlig Hilsen
Janus S. Andersen

* Life is a dream in a programmers heaven *

P.s Køb en zibra og kald den plet

Eh? Spørgsmålet kan da sagtens gennemskues. Men hvis du gerne vil svare, skal jeg nok omformulere spørgsmålet for ham!:

Hej, jeg er halvny i C++-verdenen og ved ikke lgie præcist hvad Namespaces er. Så mit spørgsmål er:
Hvad er namespaces?

Vær så god....

1001110010010100100101001010101010101011

There are only 10 kinds of people in the world:
Those who understand binary and those who don\\'t

1001110010010100100101001010101010101011

Man har lavet namespaces for at undgå at navne på funktioner laver konflikter. Hvis man fx selv vil lave en funktion, der hedder cout, så kan man sagtens det:
Fold kodeboks ind/udKode 

"::" er en scope-operator. Den bruger man til at få fat i de funktioner der fx ligger i et namespace.

Hvis jeg nu lavede mit eget namespace:
Fold kodeboks ind/udKode 

Når jeg så skal bruge hej, skal jeg skrive test::hej().

Så er der jo også using namespace std;. Når man skriver det, bliver alt der er i namespacet std globalt, og så kan man ikke længere lave sine egen funktioner der fx hedder cout. Jeg har dog aldrig haft brug for at lave en funktion, der hed det samme som dem i std, så bare brug using namespace std, det er nemmest...

Hvis man bare vil bruge nogle enkelte ting fra et namespace kan man skrive sådan her:
Fold kodeboks ind/udKode 

using std::cout gør det samme som using namespace std, bare kun for cout. Derfor er cout nu global, og jeg behøver ikke skrive std:: foran den. endl er ikke global, og den skal stadig tilgås med std::.

Er du dum?

Det er vel iorden at spørge om, hvad namespaces er! ...

Så godt, at du havde lavet et par forkerte svar, som Mads havde rettet dig i!! Skulle du bare have hævn eller hvad!?!? Du er skuda en underlig én!

Så dine svar, og det var vist godt, du satte din C++ til 4 istedet for 5. Jo, jeg husker godt og mener den rating måske kunne være mindre endnu, men du bestemmer jo selv. Sæt den til 2.

using std::cout gør det samme som using namespace std, bare kun for cout. Derfor er cout nu global, og jeg behøver ikke skrive std:: foran den. endl er ikke global, og den skal stadig tilgås med std::.

L4m3? Er du prof?

Hov for at undgå misforsåelser! mit første svar var til Jan Andersen

L4m3? Er du prof?

Nein.

t