Bedømmelse af design

Tags:    grafik webdesign

Jeg har fået lavet mig et nyt fint design (synes jeg i hvert fald selv :))!!

- Men nu vil jeg gerne høre jeres mening, er der noget som I synes der skal ændres, fjernes, tilføjes eller hvad ved jeg, så skriv endelig.

Se siden

Mange tak, Marc Zacho

Det er du sluppet rimelig godt afsted med :). I toppen står med at siden er copyright. Det er meget svært at se, så med mindre det er meningen bør du gøre det en smule lysere. Derudover er teksten med "- Tilføjet d. 9 Sep - 2007, klokken 21:37:44" også meget lys i forhold til baggrunden. Så den er også halvsvær at se. Men ellers et nydeligt design.

Syntes at den flotte sorte farve har en lidt for kraftig kontrast når du har valgt at sætte hele boksen med indholdet til at være hvid. Jeg ville nok mere vælge en grå, for ikke at tage 100% fokus. Selvfølgelig skal der være fokus på indholdet... Men det er måske lidt for meget.
Du har også et vandmærke i tekst boksen hvor der står Marc Boni Zachno. Sytes personligt det er lidt meget at samme logo ses to steder på samme side. Jeg ville fjerne det.

Ellers syntes jeg det er meget vellykket. Du har benyttet nogle meget gode ideer, og har været virkelig kreativ med Photoshop :)

Hey.
Hva med at prøve at centrere siden og så lade grafikken i toppen gå hele vejen rundt? Ville se kanon ud!

Øv at der er en scrollbar, ellers synes jeg at det ser pænt ud.

Jeg har kigget på siden - det ser godt ud
Jeg har valideret med W3 - Dejligt at der er nogen der tager anbefalingerne seriöst.
Jeg har kigget på siden fra en computer uden Tahoma-fonten, og det er dårlig stil at du ikke benytter en generisk font som fallback.

Hvad jeg beder dig om er at skrive: font-family:Tahoma,sans-serif; hvor du ellers kun har skrevet Tahoma.

Jonas - Det med "dato-farven", skal jeg nok lige få kigget på, kan godt følge dig :)

Theis - Det med den hvide baggrund og logoet, vil jeg også lige prøve mig lidt frem med, men det bliver først når jeg engang kommer hjem fra arbejde :S
Det du siger med at center hele siden, har jeg tænkt lidt på, men synes det blev meget besværligt at få den til at blive dynamisk til alle skærmopløsninger ang. grafik delen. Da jeg hader hvis man ligepludselig ser noget grafisk som stopper, hvorefter der bare er en eller anden baggrunds farve. Men vil også kigge nærmere på det :)

Martin - Scrollbaren er der ja.. Og ja, den er grim :) Har også tænkt mig at få den væk, men det kræver lige at jeg bøvler lidt mere med css, så det kommer til at se ordentligt ud. Så til at starte med beholder jeg scrollbaren.

Per - Det med skriften er rettet :P Havde ikke lige selv tænkt over det.

Ellers vil jeg sige tak for risen/rosen fra jer alle :)

Den blå border ser rigtig godt ud! Og de to < > i hjørnerne er en rigtig fed detalje.

Fonten i dig logo, hvor dit navn står, synes jeg dog ikke passer så godt ind sammen med den mere "sjuskede" font du har brugt i menu'en..

Og som Martin siger, ville det være fedt hvis man kunne komme af med scroll-baren.. Jeg mener at der er en måde hvorpå man selv kan bestemme hvordan "knapperne" til at scroll'e med skal se ud, men jeg kan bare ikke huske hvordan.. (Og nej, jeg mener ikke almindelig styling af scrollbaren..)
Måske det er noget med at man kan sætte billeder ind i stedet..

Christina - Det med fonten vil jeg lige tænke lidt over, og evt. prøve med nogle andre. Det med at lave en "ny" scrollbar, er jeg ikke glad for, da det kræver en hulensmasse javascript. Men vil prøve at finde en anden løsning engang.. Men tak for dit svar :)

t