Javascript Move

Tags:    programmering

Hej.. jeg har levet denne her kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Spørsgmål:
1) Kan jeg få den til at gå i en rund bue? altså at den gør lidt allá sådan her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvor '-' er banen objektet følger.

2) er der et kode der gør mig istand til at vide nøjagtig brugerens browser skærm bredde? så mit objekt når at forsvinde ud af skærmen, men ikke laver en scrollbar. Altså stadig eksisterer...

Undskyld hvis mine spørgsmål er dårligt formulerede men jeg håber alligevel i kan forstå dem!

Jakob~

Indlæg senest redigeret d. 11.09.2007 20:05 af Bruger #11328
For at bevæge noget med javascript skal du beregne hver enkelt pixel der skal flyttes.

Du kan se på noget jeg lavede for noget tid siden på: http://animation.ndesoft.dk/ (virker desværre kun i firefox pt.), kig på koden og se hvad jeg gør der og evt. prøv at bruge google...

skulle i teorien være en bue.
Fold kodeboks ind/udKode 

hehe tak Nørden!

Kan du forklare mig det her:
Fold kodeboks ind/udKode 

radiues i en circal svarer til hypotenusen i en retvinklet trekant, så hvis du ved hvorlangt fra cirklens centrum du er i enten x eller y aksen og hvad radius i cirklen er kan du finde den sidste afstand vha pythagoras.

C^2=A^2+B^2.

afstanden i x fra cirklens centrum må være den absolutte værdi af hvor i x(left) minus x coordinatet for cirklens midte.

Så hvis du skifter C ud med R for radius og A abs(left-middle)
og B ud med y får du

R^2=abs(left-middle)^2+y^2

isoler y får du

y^2=R^2-abs(left-middle)^2

og tag kvadrat roden på begge sider kommer du frem til

y=sqrt(R^2-abs(left-middle)^2)

hehe... ja det må du undskylde men går kun i 8. klasse.. :)
forstod en del af det. men hvorfor bruger du algebra? kan du ikke udskift med nogen navne jeg kan forstå lidt bedre?

t