hvordan farver man en form

Tags:    html css

ja hvordan farver man en form fx.
Fold kodeboks ind/udKode 

hvordan farver man de hvide rum så de fx er grønne eller bare en anden farve end hvid nogen der kan hjælpe ?

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du kan f.eks gøre:
<input name="login" style="background-color:blue" type="text" />

eller i head
<style>
.log{
background-color:blue;
}
</stle>
og så
<input class="log" name="login" type="text" />

eller i head
<style>
#log{
background-color:blue;
}
</stle>
og så
<input id="log" name="login" type="text" />

Dengang jeg lærte CCS brugte jeg den her:

http://www.w3.org/MarkUp/Guide/Style.html

Generelt kan jeg kun anbefale Dave Raggetts guide til HTML og CSS. Jeg har lærte at lave (flotte ?) hjemmesider på et par dage.
Når du så har fået styr på CSS, kan du bruge denne side til at finde inspiration, om hvad du kan gøre ved dine formularer:

http://www.webcredible.co.uk/user-friendly-resources/css/css-forms.shtml

du kan f.eks gøre:

i det overstående eksempel kan man godt bruge en farve kode istedet for at skrive et farve kan man så bruge en farve kode og hvor skal den stå og kan man også gøre det usynligt ?

du kan f.eks gøre:

i det overstående eksempel kan man godt bruge en farve kode istedet for at skrive et farve kan man så bruge en farve kode og hvor skal den stå og kan man også gøre det usynligt ?

lige en tilføjelse kan man også farve den knap der hedder logon ?

Ja, det kan man sagtens. Det lyder som om du ikke har stiftet bekendtskab med CSS endnu.

Jeg vil kraftigt råde dig til dette da det gør dine sider meget nemmere at redigere i fremtiden :)

Ja, det kan man sagtens. Det lyder som om du ikke har stiftet bekendtskab med CSS endnu.

Jeg vil kraftigt råde dig til dette da det gør dine sider meget nemmere at redigere i fremtiden :)

kan du give et eksempel på hvordan man gør ?

t