Gemme lydfiler i DLL?

Tags:    delphi

Hej!
Jeg skal lave et program der kan tælle ned til et bestemt tidspunkt. Men nok om det, jeg vil lægge de forskellige alarm-lyde man skal kunne vælge imellem i DLL filer, så man kan downloade nye på programmets hjemmeside.
Hvorfor et lydformat syntes i jeg skal bruge, og hvordan "gemmer" jeg lydfiler i en DLL fil? :)

Nogen der kan give et kode-eksembel på hvordan jeg kan lave denne slags plugins?

Edit: Jeg ved at Neo-Claw kan det med DLL plugins, da han har lavet programmet Xeonconsole, men ved ikke om han vil offentliggøre koden.

Indlæg senest redigeret d. 09.09.2007 16:20 af Bruger #10266
6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Kasper

I mit system med DLL plugins som jeg har vist dig tidligere er der ikke tale om at embedde resourcer i filen, men kun rén kode.
Men tjek det link som "Nørden" henviser til, det burde kunne hjælpe dig. :) held og lykke

Edit: Ellers kunne du lave en mappe der hedder "sounds" og så ligge alle lydene i den mappe (eks. som wav filer), og så liste dem i dit program hvor brugeren så kan vælge hvilken lyd han/hun vil bruge. Så kan brugeren jo også tilføje sine egne lyde.

Indlæg senest redigeret d. 09.09.2007 20:09 af Bruger #4574
denne artikel forklarer hvordan du kan gøre

http://delphi.about.com/od/objectpascalide/a/embed_resources.htm

Neo-Claw:
Jeg vil helst have at filerne bliver glemt i en DLL, da det er en større udfordring, og man skal kunne downloade dem som én fil fra programmets hjemmeside.
Nørden:
Den kigger jeg lige på :)

Du kunne også komme til at bruge begge dele hvis du gerne vil arbejde med resource filer. Du kunne jo bruge den idé med lydene i en mappe som jeg kom med før, og så lave en slags installer som brugeren så kan hente fra din hjemmeside, som så pakker lydene ud i "sounds" mappen. Der kommer du ihvertfald til at lege med resourcer i filer. (Dog bare i en exe fil istedet for en dll fil)

Bare lige en idé jeg fik ;)

Hey Kasper,
fået løst udfordringen? :)

Har ikke været aktiv på det sidste, enten har jeg haft travlt og ellers har der været problemer med bærbaren på det sidste ;)

t