hvad skal der til for at lave et forum ?

Tags:    asp

ja jeg har tænkt mig at lave et forum i asp (sjovt nok):lol:

men da jeg ikke har kunne finde noget på nettet om det vil jeg gerne lige spørge her.

om:

hvordan obygges et forum altsår hvad filer skal der være

det er sådan set mit eneste spørgsmål ved ikke helt om i forstår det men ellers så skriv så kan jeg uddybe.

4 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ved ikke helt hvad det er du mangler at vide for at komme videre, men du skal have to komponenter:

1. En database der gemmer indholdet fra et forum
2. Noget kode der henter og præsenterer indholdet fra et forum fra databasen, samt gemmer nyt indhold til databasen.

Man opbygger så nogle sider - f.eks. en side til at vise et forums tråd:

ShowThread.aspx?ThreadID=45&ForumID=32

Ovenstående eksempel er hvis det er lavet i .NET - hvis det var lavet i PHP ville det være:

ShowThread.php?ThreadID=45&ForumID=32

De to ovenstående eksempler viser så den tråd fra databasen der har tråd id nummer 45 fra det forum der har id nummer 32.

Man vil så også have en side hvor man opretter en ny tråde - det kunne f.eks. være CreateThread.aspx. En side hvor man laver et svar til en allerede eksisterende tråd - det kunne f.eks. være ReplyToThread.aspx. Og så videre og så videre.

ved ikke desvære

1: Grundlæggende viden om dit sprog (her ASP)
2: Viljen og selvdisciplinen til at lære mere om dit sprog on-the-fly (og altså ikke give op det øjeblik man støder på noget man ikke ved, hvordan man skal løse)
3: Grundlæggende viden om databaser
4: Some time to kill...

ved ikke desvære

wtf skal jeg bruge det til.

men tak jacob vil da lige prøve :D

t