SMS sender

Tags:    visual-basic

Hej alle

Jeg ved det måske kan blive en stor mundfuld men jeg vil gerne lave et program der kan sende SMS'er. Derfor vil jeg gerne have noget kode eller i hvert fald et link.

I øvrigt er jeg interesseret i at vide om der er nogle regler omkring sådanne programmer.

Som I nok har regnet ud, skal det foregå i VB (version 6).

Håber virkelig I kan hjælpe, da dette betyder meget for mig...

Hilsen
Jakob S-L

10 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det største problem er at der er indført nummer portabilitet, dvs. du kan tage dit nummer med over til et nyt mobilselskab. Før i tiden tilhørte bestemte nummer serier de respektive selskaber, og man kunne derfor sende SMS beskeder via e-mail, f.eks. xxxxxxxx@udbyder.dk, men det kan du ikke mere.

Det nemmeste er at søge lidt på Google for at finde en SMS gateway også tilmelde dig den og anvende deres API funktioner til afsendelse af SMS beskeder.

Altså så computerprogrammet sender sms'er gennem mobilen. Er det muligt?

Ja det er lige præcis hvad jeg mener. Alternativt kan du leje dig ind på en sms gateway men det er meget meget dyrt. Du kan også få et bestemt modem hvor der kan side et sim-kort i. Det er en lidt billigere løsning.

http://kannel.org/ <-- opensource sms sender... hvis du installere dette på en server, får fat på et ekstra simkort (eller dit nuværende) og køber dig en lille smsgateway boks (lille stykke hardware med antenne osv), så kører det :)

Edit:
Glemte lige at sige, at dit simkort så skal sættes i smsgateway boksen, og dit program derefter, kan "sende beskeder til" kannel på serveren.

Alt med måde selvfølgelig. Den måde jeg lige har prøvet at lave det på, var ved indsætte beskederne i en database (fra mit program af), og så ellers have et lille script som lå og kørte hvert 5minut, som søgte efter nye beskeder i databasen, og sendte disse til kannel... det virkede da, om ikke andet ;)

Indlæg senest redigeret d. 11.09.2007 08:35 af Bruger #2796
Hvis du tilslutter din telefon til din computer fungerer telefonen som en com port. På den måde er den rimelig simpelt at sende SMS'er.

Hej igen, og tak for besvarelserne.

Thomas: jeg vil gerne selv lave et program, da det ikke bare er til eget brug, men et større projekt jeg har sat mig for. Ellers tak for ideen.

Jonas: som sagt vil jeg gerne lave mit eget program, men hvis det gør det lettere er det med mobilen en mulighed jeg godt kunne tage i brug. Altså så computerprogrammet sender sms'er gennem mobilen. Er det muligt?

håber I kan hjælpe
Jakob S-L

Hej igen, og tak for besvarelserne.

Thomas: jeg vil gerne selv lave et program, da det ikke bare er til eget brug, men et større projekt jeg har sat mig for. Ellers tak for ideen.

Jonas: som sagt vil jeg gerne lave mit eget program, men hvis det gør det lettere er det med mobilen en mulighed jeg godt kunne tage i brug. Altså så computerprogrammet sender sms'er gennem mobilen. Er det muligt?

håber I kan hjælpe
Jakob S-L

jeg tror at det thomas mener er at du bliver nødt til at tilmelde dig den SMS gateway for at du kan lave et program der sender sms'er gennem sådan en gateway..

Korrekt, det jeg mener er at du kan leje dig ind på en SMS gateway. Der findes forskellige muligheder for det i alle prisklasser.

Du kan som Jonas foreslår også købe et "sms modem". Det er godt nok en billigere løsning, men tilgengæld kan den heller ikke sende ret mange SMS beskeder ad gangen.

Nåååå...

Undskyld den mindre misforståelse.

Nu da jeg er med på det, ville jeg være interesseret i at vide hvordan man så lavede selve programmet. Som sagt lidt kode eller et link.

Tak for den store hjælp ind til nu.

Hilsen Jakob S-L

Jeg må sige tak til jer alle sammen for den store hjælp. Det kunne ske jeg vendter lidt med det, da det er stor mundfuld. Men jeg vil gemme denne tråd, så jeg en gang i fremtiden kan gå videre med det. Endnu engang tak til jer alle:D

Venlig hilsen
Jakob S-L

t