problem med script

Tags:    asp

<< < 12 > >>
ja jeg har et problem med dette login system som ellers har virket meget godt men 2 er 2 ting jeg ikke kan få til at virke.

jamen lad os da springe ud i det og så må jeg prøve at foreklare undervejs

formularen:
Fold kodeboks ind/udKode 

ja det ser jo meget enkelt ud nu kommer login udførelsen
login.asp:
Fold kodeboks ind/udKode 

i login.asp er der jo hvad koden er og brugernavn. Så vis kodeord og brugenavn sender den en til logget_in.asp som er bruger siden. og vis den er forkert sendes man til skriv_kodeord.asp som er den samme som formen oppe øverst.

og nu er det min problem opstår i logget_in.asp.
logget_in.asp:
Fold kodeboks ind/udKode 

det nederst af koden det med frugterne er bare for at der skulle komme et eller andet når jeg loggede ind

og nu kommer vi til problemerne det første problem er: at vis man skriver www.dinside.dk/logget_in.asp så kommer man faktisk ind på siden og det er jo meningen at man skulle sendes til skriv_kodeord.asp som står i toppen er det sidste script, og at man kun skal kunne komme ind på den side vis man er logge ind.

andet spørgsmål

det er også ved logget_in.asp at jeg gerne vil have sådan at der kommer til at stå "hej admin" i toppen af siden. og når jeg mener at admin så er det det brugernavn man skriver oppe i formen der skal kunne ses jeg ved koden skal se nogenlunde sådan her ud
Fold kodeboks ind/udKode 

men det vil bare ikke passe ind nogen steder
for hver gang jeg skriver det står der bare hej og ikke det bruger navn der er indtastet

nå det blev lidt lang men håber da at nogen vil hjælpe selvom jeg ikke kan give nogen up (har ikke flere :( )

vis i ikke forstår så spørg så skal jeg prøve at uddybe

Indlæg senest redigeret d. 07.09.2007 19:09 af Bruger #11220
Jeg kan lige umildbart ikke se nogle fejl i dit script, men du kan prøve, ved din redirect at skrive:
Fold kodeboks ind/udKode 

Ved ikke om det gør noget, men du kan jo prøve ;)

Kan du ikke prøve at uploade det et sted så vi kan se det.?

og mht. velkomstbeskeden, skal du lave en session der hedder "brugernavn" og så gemme brugernavnet i den, og derefter trække brugernavnet ud af sessionen, og udskrive den foran "hej" ;)

Og det med dine point, det er da en gang pis at lukke ud.? http://udvikleren.dk/User.aspx/11220/ "up: 100"

Jeg kan lige umildbart ikke se nogle fejl i dit script, men du kan prøve, ved din redirect at skrive:
Fold kodeboks ind/udKode 

Ved ikke om det gør noget, men du kan jo prøve ;)

Kan du ikke prøve at uploade det et sted så vi kan se det.?

og mht. velkomstbeskeden, skal du lave en session der hedder "brugernavn" og så gemme brugernavnet i den, og derefter trække brugernavnet ud af sessionen, og udskrive den foran "hej" ;)

Og det med dine point, det er da en gang pis at lukke ud.? http://udvikleren.dk/User.aspx/11220/ "up: 100"

så må jeg have fået 100 up for 2 uger siden havde jeg ikke nogen

det med "( )" erne virkede fint lol en skod fejl

men jeg forstår ikke det der med at den ikke vil vise havd man har skrevet i login brugernavnet for jeg havde haft det til at virke men så kom jeg til at ændre lidt

Du skal, når du sætter den session med "JA" eller "NEJ" sætte en anden session der hedder brugernavn..

så den del med login=godkendt ser sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

så får du en session med login-navnet i.

Så gør du sådan her for at få det frem:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det burde virke ;)

Super tak :D:D

lige til en anden ting der ikke har med emnet at gøre ved du om man godt kan lave forummer i asp ?

Om man kan?!

Rigtigt mange forum's er lavet i ASP :)

Det er intet problem, det kræver bare lidt øvelse i programmering :)

simon hvad så når jeg skal til at lave logout siden til det overstående der skal jeg da bruge noget med Session.Abandon
ikke ?

Jeg plejer at lave:

Fold kodeboks ind/udKode 

Ved ikke hvorfor det er sådan, men plejer kun at virke for mig når jeg gør det på denne måde ;)

mange tak simon du har været en virkelig stor hjælp

Indlæg senest redigeret d. 09.09.2007 20:52 af Bruger #11220
lige et off topic spørgsmål hvor har du lært at kode asp ? har du læst nogen bestemte bøger eller kan du anbefal et eller andet jeg skal prøve så jeg kan lære det ?

<< < 12 > >>
t