Programmerings sprog

Tags:    programmering

Hej folk.
Jeg har længe drømt om at komme igang med at lærer og programmere, og jeg har også lavet lidt små ting, dog ud fra toturials, men har ikke rigtigt kommet igang med det, Men jeg har tænkt over at prøve Python, har læst mig til det skulle være let at lærer, er der nogen der kender til det?
og ved hvordan man lettest kommer igang, sys ikk jeg kan finde toturials her på siden?

Og et andet mere eller mindre releterede spørgsmål, hva er egentlig forskellen på de forskellige sprog? og begrænser man sig til få ting ved at vælge Ét from for et andet?

Venlig hilsen Rolf

P.S Beklager hvis jeg har gentaget et mange gange stillet spørgsmål, og eventuelle stave fejl. :)

Python er et godt begynder sprog, man kan mange ting i python og det er let at lære.
Der er en tutorial her:
http://docs.python.org/tut/

Python er ikke velegnet til at lave web sider eller store applikationer med GUI.

Når du først har lært et sprog er det lettere at lære det næste og inden du er udlært programmør kan du en lang række sprog.

Det findes ikke ét programmeringssprog der er ideelt til alt.

Ahh okay, Har lige skimtet starten af den der guide, og der er meget info, og ukente navne på en gang, :).. Skal man bare hænge i og finde oversættelser for det hele? eller er der en lettere måde at starte på? (det virker meget uoverskueligt :P)

jeg vil nok sige da jeg kiggede på den tut blev jeg sku også forvirret, men jeg vil sige hvis du skal lave lidt af hvert så kan du lege med java ^^ det er nemt at gå til

Google har 3,8 millioner hits på "python tutorial" een af dem må kunne bruges.

Java er også et udmærket begynder sprog, det kan bruges til mere end Python, men det er ikke helt så let at lære.

Angående python har python.org også en dansk tutorial.
http://www.linuxbog.dk/python/python/index.html
Så kan du selv bedømme hvilken en der er bedst...

Hilsen Jakob S-L

Okay, nu har jeg kigget lidt mere, er Python lavet hovedsageligt til Linux? sys næsten alle guides snakker om det nemlig. Og takker for svarene :D

Python bliver ofte brugt på Linux.
Men det fungerer på alle platforme.
Jeg tror at Linux tiltrækker flere nørder der holder af at programmere.

t