2 billeder i samme div

Tags:    html css

Jeg er ved at opbygge et nyt site. Jeg har lavet kasserne og jeg er igang med CSS koden til min menu.

Men i min kasse har jeg både en gradient i toppen og i bunden af kassen som jeg har tænkt mig at tage med som billeder. Disse billeder vil jeg helst gerne undgå er i HTML koden, men jeg vil hellere have dem i CSS koden.

Så derfor vil jeg vide, er det muligt at gøre dette (altså bruge 2 billeder i en div i CSS) eller om jeg virkelig skal indsætte billederne i HTML øverst og nederst i div'en?

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan jo evt lave en "kasseheader" og en "kassefooter" div, hvor du så sætter dem som background-image?

Så skal du bare huske at sætte en header div før din kasse div, og en footer div efter. Så skulle det virke.

Indlæg senest redigeret d. 05.09.2007 18:53 af Bruger #11631
Kan du ikke gøre noget i stil med,
Fold kodeboks ind/udKode 

?

Jo, men så skal det jo skrives ind i HTML koden, og ikke i CSS koden som jeg leder efter.

Ja, men så er det stadig det samme - så skal det stadig ind i HTML'en

Jeg tror desværre ikke der er den mulighed jeg søger efter :/

Altså, hvis du gør det på den måde, som jeg foreslog, så skal du kun skrive DIV ID i HTML'en. Ikke noget img src.

Nej, men jeg skal stadig skulle skrive noget i HTML. Men jeg bruger bare en løsning ala den, så må jeg bare leve med det :)

t