Ingen adgang til registry uden explorer.exe i Windows 2000/XP Pro

Tags:    delphi

Jeg har forsøgt at lave en mindre shell, får at gøre en PC til en tynd klient i forbindelse med Citrix. I sin enkelhed skal klienten starte en Citrix session, hvilket ikke er noget problem overhovedet. Programmet skal yderligere kunne skrive til registry og lukke PC'en ned. Under Win9x og Win NT4 Wks fungere alt i fineste orden. Under Win 2000/XP fungerer alt til UG når explorer.exe er loadet som shell. Nu skriver programmet registry og ændrer shell'en, næste gang programmet kommer i luften, med mit program som shell fungerer SHUTDOWN og REBOOT funktion ikke. Ligeledes kan man ikke ændre i registry, som f.eks at ændre værdien for shell stien.
Jeg bruger Delphi 6.0 at programmere i.

Håber at nogen hjælpe med at finde en måde at åbne op på, således at min shell kan benytte disse basale funktioner uden explorer.exe er i luften.

MVH Bo



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har forsøgt at lave en mindre shell, får at gøre en PC til en tynd klient i forbindelse med Citrix. I sin enkelhed skal klienten starte en Citrix session, hvilket ikke er noget problem overhovedet. Programmet skal yderligere kunne skrive til registry og lukke PC'en ned. Under Win9x og Win NT4 Wks fungere alt i fineste orden. Under Win 2000/XP fungerer alt til UG når explorer.exe er loadet som shell. Nu skriver programmet registry og ændrer shell'en, næste gang programmet kommer i luften, med mit program som shell fungerer SHUTDOWN og REBOOT funktion ikke. Ligeledes kan man ikke ændre i registry, som f.eks at ændre værdien for shell stien.
Jeg bruger Delphi 6.0 at programmere i.

Håber at nogen hjælpe med at finde en måde at åbne op på, således at min shell kan benytte disse basale funktioner uden explorer.exe er i luften.

MVH Bo


Det kan være at du skal bruge nogle andre keys til shutdown og reboot i 2k og XP - det mener jeg vistnok, men hæng mig nu ikke op på det ;)

Ellers virker det underligt..


--
Ronni Egeriis - http://sqdev.dk/
Co-Admin



Jeg har forsøgt at lave en mindre shell, får at gøre en PC til en tynd klient i forbindelse med Citrix. I sin enkelhed skal klienten starte en Citrix session, hvilket ikke er noget problem overhovedet. Programmet skal yderligere kunne skrive til registry og lukke PC'en ned. Under Win9x og Win NT4 Wks fungere alt i fineste orden. Under Win 2000/XP fungerer alt til UG når explorer.exe er loadet som shell. Nu skriver programmet registry og ændrer shell'en, næste gang programmet kommer i luften, med mit program som shell fungerer SHUTDOWN og REBOOT funktion ikke. Ligeledes kan man ikke ændre i registry, som f.eks at ændre værdien for shell stien.
Jeg bruger Delphi 6.0 at programmere i.

Håber at nogen hjælpe med at finde en måde at åbne op på, således at min shell kan benytte disse basale funktioner uden explorer.exe er i luften.

MVH Bo


SHUTDOWN og REBOOT fungerer fint under 2000/XP når shell'en explorer.exe er tøndt, jeg har sat de rigtige "privileges" til begge funktioner, som man skal under 2000/XP i forhold til Win 9x. Men problemet er at der intet sker når man "fyre" de nævnet kommandoer af fra Delphi. Man kan godt manuelt rette i registry og lukke/reboote maskiner med [Ctrl][Alt][Del]. Det er som om Windows XP/2000 låser for at andre programmer kan overtage explorer.exe's funktioner som shel.

MVH Bo

[Redigeret d. 02/01-04 16:33:44 af Bo Kjær Christensen]



t