Søger Lineær programmerings program

Tags:    snak

Hej.

Jeg har ledt utrolig længe efter et lineær programmerings program, der både kan optimere, minimere, beregne skyggepriser, følsomhedsanalyse og lave en graf over dette. Har søgt som en gal og bruger i øjeblikket excel til skyggepriser og følsomhedsanalyse, mens jeg bliver nødt til at lave grafen i et graf program efterfølgende.

Ville bare høre om i kendte til et program der kunne det hele, og gerne mere tidsbesparende end den metode jeg laver nu. Jeg har ikke brug for et program der kan håndtere mere end 6-7 begrænsninger, men kan sagtens bruges :)

Håber i kan hjælpe :D

Indlæg senest redigeret d. 04.09.2007 17:19 af Bruger #12421
3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Matlab kan sagtens det du ønsker såfremt du også har adgang til de toolboxes som du skal bruge. Men Matlab er så uforskammet dyrt...

Hvis du er tilknyttet en uddannelsesinstitution så kan det være at de har adgang til en du kan låne.

Jeg tror også SAS kan det du ønsker, men der er jeg mere tvivlende.

Jeg kender dog ikke til noget gratis program som slår til - jeg tvivler bl.a. om Maple har alt det du ønsker.

nu ved jeg ikke hvad halvdelen af det der er men har du prøvet Maple?

Tak for de hurtige svar.
Matlab virker ret indviklet, og jeg skal kun kunne løse simple lineære maksimering eller minimerings opgaver. Jeg havde håbet lidt på et lidt enklere program, så jeg kan cutte lidt tid af, når jeg skal til eksamen her til jul i driftsøkonomi :)

t