Artikelgodkendelse?

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
En af de mest populære engelske udvikler sites er nok CodeProject.com, herefter kaldt CP. Den er især kendt for sin omfattende artikel sektion. På CP kan man uploade en artikel hvorefter den umiddelbart figurerer på sitet - uden den skal igennem en uge-/månedlang godkendelsesprocedure!

Jeg forstår ikke hvorfor at udvikleren.dk ikke adopterer et lignende system; jeg er sikker på at det vil resultere i flere artikler, samt et mere dynamisk site.

I tilfælde af dårlige artikler og/eller rent kopiering af artikler, vil man blot kunne gøre en co-admin opmærksom på dette, hvorefter den kan slettes (på CP har det et såkaldt Purgatory (skærsild) hvor tvivlsomme artikler ryger hen).

Jeg synes det er ærgerligt at det anses for nødvendigt med godkendelsesproceduren - et koncept som jeg kan se formålet med i seriøse naturvidenskabelige journaler, men som i et fora som udvikleren.dk virker som over-kill.

Nu har jeg fremhævet CP som et godt eksempel på artikelhåndtering, så tillad mig at give et dårligt eksempel. GameDev.net er en virkelig fremragende site for spiludviklere, men de har ligesom udvikleren.dk en langsommelig artikelgodkendelsesprocedure. Selvom der bestemt er rigtig mange gode artikler på GameDev.net, er der på ingen måde så mange artikler som der kunne have været, da mange medlemmer var træt af at det tog så lang tid for deres artikler at nå igennem "Processen". Resultatet er klart: lysten til at skrive artikler falder drastisk.

Så, min pointe er blot at jeg på ingen måde kan se hvad denne artikeljury og godkendelsesprocedure skal gøre godt for? Den hindrer brugerne i at være aktive artikelforfatter.

Lad artiklerne være godkendt med det samme, og så vær i stedet proaktiv i tilfælde af dårlige artikler. Der er intet at tabe, kun noget at vinde.

PS. Betragt dette som en konstruktiv kritik, for sådan er det ment.

Indlæg senest redigeret d. 21.09.2007 12:41 af Bruger #4522
Ja, well...nu har min artikel liggende i nærved en måned. Jeg er klar over at der er tale om frivilligt og ubetalt arbejde, men hvorfor påtage sig et ansvar som man ikke kan løfte?

Jeg har en anden artikel liggende klar til at indsende, men den er meget længere end min forrige så det tager vel et år få den godkendt...

Jeg syntes også at det er en god ide at artikler lander i et forum der hedder "skær-silden" :B , hvor de skal opnå >3 i vurdering efter 1. måned for at blive ophøjet til den gudommelige status af godkendt artikel.

I kunne også lave et forum kaldet "skraldespanden", hvor kasserede artikler kan ligge til evig spot og vi andre kan få glæde af dem alligevel.

Jeg har selv sendt en lang smøre ind, som nok ikke kommer igennem nåleøjet efter dette indlæg.

Hvis Adminerne på udvikleren virkelig mener at de ikke gider bruge tid på almindelige mennesker, så skulle i bruge noget i stil med Mensa´s IQ-test til at filtrere de underlødige aspiranter fra.

Så vil der til sidst side 12 garvede systemprogrammører og klappe ad hinanden.:lol:

Allerede nu er der ret stille i forum.

Mvh.
Anders

Jeg kan også godt gå ind for at man lod artikler komme på med det samme, gerne i en speciel liste over ikke godkendte artikler. Og så lade dem stå der nogle uger indtil der er basis for at godkende eller afvise dem. Man skulle så først få point for artiklen når den var godkendt.

Jeg kan ikke rigtigt se nogen grund til at nogen skulle indsende en lang række elendige artikler, man står jo trods alt nævnt med navn som forfatter til artiklen.

Jeg kan også godt gå ind for at man lod artikler komme på med det samme, gerne i en speciel liste over ikke godkendte artikler. Og så lade dem stå der nogle uger indtil der er basis for at godkende eller afvise dem. Man skulle så først få point for artiklen når den var godkendt.

Jeg kan ikke rigtigt se nogen grund til at nogen skulle indsende en lang række elendige artikler, man står jo trods alt nævnt med navn som forfatter til artiklen.

Amen... :)

Hvis man ser på denne artikel:
http://www.udvikleren.dk/Design/Article.aspx/317/

Kan man også se at det nuværende system ikke virker helt. Artiklen er et rent plagiat, og burde i mine øjne ikke godkendes.

Hvis man efter en måned i "skær-silden" beregnede antal UP efter denne metode:

Fold kodeboks ind/udKode 

kunne man automatisere og gennemskueliggøre point-givningen.

Det ville give fra 225 til 625 UP for rating, 25 til 500 UP for 1 til 20 ratere og 100 til 500 UP for nivaeu.

Det giver fra 350 til 1625 UP, med en eksponentiel stigning i UP, når man nærmer sig den perfekte artikel. En normal god artikel vil lande omkring 1000.

Man kan så gå to veje for at opnå UP. Enten skrive noget der interesserer mange eller skrive gode, svære artikler, som giver mange UP fra en mindre gruppe.

Med et forum til bedømmelse af artikler, er det muligt at der går sport i at skrive og bedømme artikler. Bare et gæt.

Hvis en artikel lander i Skraldespanden, kunne man indsende en forbedret udgave, når man har rettet de fejl der er fundet, og senere få den godkendt.

Hvis ingen gider rate en artikel, er der nok heller ingen interesse for emnet.

Indlæg senest redigeret d. 21.11.2008 13:18 af Bruger #14342
Det ville være rart med lidt feedback på min ide!

<< < 12 > >>
t