Artikelgodkendelse?

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
En af de mest populære engelske udvikler sites er nok CodeProject.com, herefter kaldt CP. Den er især kendt for sin omfattende artikel sektion. På CP kan man uploade en artikel hvorefter den umiddelbart figurerer på sitet - uden den skal igennem en uge-/månedlang godkendelsesprocedure!

Jeg forstår ikke hvorfor at udvikleren.dk ikke adopterer et lignende system; jeg er sikker på at det vil resultere i flere artikler, samt et mere dynamisk site.

I tilfælde af dårlige artikler og/eller rent kopiering af artikler, vil man blot kunne gøre en co-admin opmærksom på dette, hvorefter den kan slettes (på CP har det et såkaldt Purgatory (skærsild) hvor tvivlsomme artikler ryger hen).

Jeg synes det er ærgerligt at det anses for nødvendigt med godkendelsesproceduren - et koncept som jeg kan se formålet med i seriøse naturvidenskabelige journaler, men som i et fora som udvikleren.dk virker som over-kill.

Nu har jeg fremhævet CP som et godt eksempel på artikelhåndtering, så tillad mig at give et dårligt eksempel. GameDev.net er en virkelig fremragende site for spiludviklere, men de har ligesom udvikleren.dk en langsommelig artikelgodkendelsesprocedure. Selvom der bestemt er rigtig mange gode artikler på GameDev.net, er der på ingen måde så mange artikler som der kunne have været, da mange medlemmer var træt af at det tog så lang tid for deres artikler at nå igennem "Processen". Resultatet er klart: lysten til at skrive artikler falder drastisk.

Så, min pointe er blot at jeg på ingen måde kan se hvad denne artikeljury og godkendelsesprocedure skal gøre godt for? Den hindrer brugerne i at være aktive artikelforfatter.

Lad artiklerne være godkendt med det samme, og så vær i stedet proaktiv i tilfælde af dårlige artikler. Der er intet at tabe, kun noget at vinde.

PS. Betragt dette som en konstruktiv kritik, for sådan er det ment.

Det lyder da som en fin ide.
Nu vil jeg så lige tilføje, at det ikke er alle artikler som artikeljuryen er med til at godkende, kun dem som Kasper? vælger der skal kigges på.

Men ideen er god, jeg synes ofte der er folk som "nævner" at deres artikel nu har været under godkendelse i ugevis.

Jeg kan ikke se hvorfor folk ikke vil skrive artikler fordi der går lidt tid før den bliver smidt op på siden. Det resulterer i artikler af højere kvalitet.

Jeg kan ikke se hvorfor folk ikke vil skrive artikler fordi der går lidt tid før den bliver smidt op på siden. Det resulterer i artikler af højere kvalitet.

Det kan godt være du ikke kan se det - men for rigtig mange virker det lidt irriterende at det tager længere tid at få artiklen godkendt end det har taget dem at skrive den.

Og den med at artiklerne har højere kvalitet køber jeg ikke. En dårlig artikel vil få en dårlig kommentar/rating hvilket i de fleste tilfælde vil få forfatteren til at koncentrere sig lidt mere næste gang. I ekstreme tilfælde kan artiklen slettes af en co-admin, eller forfatteren kan blive bedt om at forbedre artiklen.

Ergo, alt hvad man kan gøre med den langsommelige godkendelsesprocedure kan man også gøre uden den. Der er kun noget at vinde her.

Jacob Rohde. Hvis du vidste hvor mange artikler som bliver skrevet som er så elendige. Vil tror at der bliver afvist 2 artikler når en artikel bliver godkendt.

Tror ikke folk ser det som et problem at man må vente på en godkendelse. Jeg vil måske give Jacob Rohde ret i at ventetiden måske godt kan føles ulidelig. Derfor syntes jeg måske også at personen der har skrevet artiklen skal kunne se hvor mange der har stem hvad og sådan. Ikke argumenter og hvem. Men bare sådan for at de kan se udviklingen...

Derfor syntes jeg måske også at personen der har skrevet artiklen skal kunne se hvor mange der har stem hvad og sådan. Ikke argumenter og hvem. Men bare sådan for at de kan se udviklingen...

Ja, det er ikke så tosset en idé faktisk. :D

Hvorfor ikke lave et punkt det hedder "artikler der venter godkendele", og så lægge artiklerne derind, hvis det er et problem at man ikke kan se artiklerne. På den måde kunne brugerne også skrive rettelser til forfatteren, hvis der var glemt noget?

Jeg kan sagtens sætte mig ind i at folk er trætte af at skulle vente så lang tid på godkendelse. Hvis jeg virkeligt havde arbejdet på at få lavet en god artikel og endelig var færdig og klar til upload ville jeg ikke kunne vente med at dele den med andre og så er der da ikke noget mere irriterende end at skulle vente en måned med at få respons på det man har arbejdet med. Jeg synes personligt Mathias' ide er god.

Hvorfor ikke lave et punkt det hedder "artikler der venter godkendele", og så lægge artiklerne derind, hvis det er et problem at man ikke kan se artiklerne. På den måde kunne brugerne også skrive rettelser til forfatteren, hvis der var glemt noget?

Enig. Det vil være en rigtig god idé.

Jeg har lige et eksempel på den høje kvalitet du taler om...: http://www.udvikleren.dk/Delphi/Article.aspx/23/

Nu skal det så lige siges den artikel er over 5 år gammel ...
Der er sket rimeligt mange ændringer siden da her på Udvikleren.

<< < 12 > >>
t