Problemer med at position..

Tags:    html css

<< < 12 > >>
I har sikkert hørt dette spørgsmål mange gange, men jeg har stadig ikke fundet et endeligt svar på mit problem.

Jeg er igang med at kode en side, ved hjælp af div elementer som jeg positionere, siden er optimeret til 1024*768. Problembet opstår hvis opløsningen blivere højere, så kommer det hele bare til at stå i venstre hjørne.. Jeg har læst noget om at man skal indsætte en container, men kan ikke helt få det til at virke!

Siden kan ses på www.km-profil.dk/test/

Min CSS fil kan ses på http://www.km-profil.dk/test/style.css

På forhånd tak for hjælpen.

Vh
Nikolaj

Indlæg senest redigeret d. 03.09.2007 23:09 af Bruger #12420
20 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
prøv

#container

{
width: 650px;
margin: 0 auto 0 auto;
position: relative;
display: block;
}

Så din kode skulle gerne så således ud, når du har rette det med de farver... og desuden har jeg tilføjet en alt attribut, da den SKAL være der, for at det er valid Xhtml.

HTML:
Fold kodeboks ind/udKode 

CSS: (Husk at rette bredden til det, som du foretrækker. Desuden har jeg rettet et par andre ting deri. Du skal så finde ud af at floate dine divs, istedet for at bruge position:absoulte;)

Fold kodeboks ind/udKode 

Så vidt jeg kan se, virker det i FF, men ikke i IE. Noget der ved hvordan man får IE med?

Drop "width: auto" på #container og så få sat en fast bredde på. En div. er per standard 100% bred.
Sæt bredden til f.eks. 800px; Så vil din margin også virke i firefox.

Og så skal IE fikses.:
Set en text-align: left på #container

Sæt text-align: center; på body-tag

Eks.
Fold kodeboks ind/udKode 

Det virkede desværre ikke.. Det hele bliver skubbet for langt mod midten.. Så der kommer scroll på.

Det virkede desværre ikke.. Det hele bliver skubbet for langt mod midten.. Så der kommer scroll på.

Du SKAL sætte en bredde på, det kan jeg se, at du ikke har i din CSS.

Så ret de 650px til noget der passer til dig. Så skulle det virke.

Det har jeg prøvet 1000px passer næsten.. Men hvis jeg fx sætter den til 1050px så gider det ikke rykke sig. Det er som om at den ik vil gå længere end 1000px, kan det passe?

Det har jeg prøvet 1000px passer næsten.. Men hvis jeg fx sætter den til 1050px så gider det ikke rykke sig. Det er som om at den ik vil gå længere end 1000px, kan det passe?

Problemet opstår, fordi du har brugt "position:absolute;" i din CSS. Du skulle istedet floate dine divs. Desuden skulle ting som dette :

Fold kodeboks ind/udKode 

ikke være i din html kode, men istedet proppes ind i din CSS.

Så ser min CSS således ud :
Fold kodeboks ind/udKode 

Den skulle nu stå i midten af skræmen... Men stadig i toppen af dokumentet og ikke i midten :S

Hvor ligger fejlen?

i kan se den her.. http://www.km-profil.dk/test2/

Indlæg senest redigeret d. 04.09.2007 19:39 af Bruger #12420
Indsæt i din css:
Fold kodeboks ind/udKode 

Ret følgende:
Fold kodeboks ind/udKode 

Til:
Fold kodeboks ind/udKode 

Ret følgende:
Fold kodeboks ind/udKode 

Til: