Dynamiske menuer

Tags:    php

Hey..

Jeg er ved at opbygge en side hvor der skal være dynamiske undermenuer på.

Mit design ligger i en fil kaldet skin_global, med en håndfuld funktioner, der indeholder dele af mit design.
Udover det har jeg en fil der hedder class_skin.php. Den samler alle funktionerne fra skin_global.php og ligger et output ind imellem:

print $this->html->tophead($this->module_title, $this->get_css());
print $this->html->body();
print $this->html->menu()
print $this->submenu;
print $this->html->mid();
print $this->output;
print $this->html->footer();

Mit problem er så nu at jeg skal have lavet en undermenu til hver enkelt side.
Denne skal stå der hvor der nu står "print $this->submenu;".

Filen hedder submenu.php, men mit problem er hvordan den skal se ud?

Min database struktur er at hvert hovedmenu punkt har en tabel hvori der så er
id, content, submenu_id, submenu_navn.

Det skal gerne ende med at blive sådan at når man f.eks. trykker på hovedmenu punktet "info" skal index.php?page=info vises, sammen med undermenuerne til den pågældende side. Når man så trykker på et af de undermenu punkter skal index.php?page=info&submenu_id=1(eller et andet tal afhængigt af hvilket punkt man har valgt) vises.

Jeg har lavet følgende struktur over submenu.php:

Fold kodeboks ind/udKode 

Så det eneste der driller er faktisk bare at få fyldt de forskellige funktioner ud.

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det kan sagtens være at jeg rammer helt ved siden af, hvis det er tilfældet vil jeg gerne undskylde på forhånd for det er slet ikke min mening. Og du må gerne kalde mig Mads (eller hvad der nu falder dig ind hvis du bliver sur :-)

Jeg syntes lidt det lyder lidt som om du har sprunget de første syv kapitler over i php-bogen (der hvor man lærer de grundlæggende ting) og gået lige til klasser. Klassen du skitseret er fin men uden indhold er den jo ikke meget værd. Jeg vil anbefale at du starter med at blive dus med hvordan php håndterer det du efterspørger med links, post, get, variabler osv.

Dit check i starten af siden:
Fold kodeboks ind/udKode 
Er ikke nødvendig. Uden den vil klassen blot blive defineret, og en tom siden vil blive vist.

Mvh
Kenny

Jeg er enig med Kenny, du bør sætte dig ned og lave nogle mindre projekter før du kaster dig ud i for meget. For mig ligner det lidt at du skyder duer med kanon kugler(eller hvordan ordsproget nu er).

Det vil kunne gøres meget mere enkelt ved brug af en case. Pas på du ikke gør det for kompliceret for dig selv. Keep it simple.

Korrekt.. Jeg har sikkert ikke brugt nok tid på det grundlæggende php.. Men jeg har det sådan at jeg lærer bedst ved at rette i eksempler. Derfor også denne kode da det nemlig er fra et færdiglavet script, som jeg bare har rettet lidt i..

Men hvis du har nogle gode tutorials til hvordan man bedst bygger et cms op må du gerne poste dem:P

dobbelt post

Indlæg senest redigeret d. 06.09.2007 19:14 af Bruger #10747
t