domodæne.dk/?admin

Tags:    php

Jeg har en index fil, som skal kunne to ting,

Hvis URL hedder domodæne.dk/ skal den finde forsiden, og hvis URL er domodæne.dk/?admin skal den gå til min adminside(med kodeord)

Men hvordan gør jeg !

Indlæg senest redigeret d. 01.09.2007 13:22 af Bruger #10441
3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
I emnet skriver du domæne.dk/?admin og i din post skriver du domæne.dk/admin. Der er en temmelig stor forskel på de 2. Men jeg forklarer begge.

domæne.dk/?admin :
Det kan du lave i din index.php fil ved at gøre sådan her
if (isset($_GET['admin']))
{
header("location: http://domæne.dk/dinadminside.php");
}

domæne.dk/admin :
Det kan du laver på 2 måder. Det nemme måde er at lave en mappe der hedder admin. Når du så går ind på domæne.dk/admin vil den finde index-filen i adminmappen og gå derind.
Den anden måde er lidt sværere.
Den laves ved hjælp af en fil der hedder .htaccess som ligger skal lægges i roden af din hjemmeside.
Indholdet skal se sådan her ud

.htaccess
Fold kodeboks ind/udKode 

Filen skal gemmes som .htaccess (det er vigtigt med punktummet først) og smides i roden af dit websted.

Indlæg senest redigeret d. 01.09.2007 13:41 af Bruger #3275
I emnet skriver du domæne.dk/?admin og i din post skriver du domæne.dk/admin. Der er en temmelig stor forskel på de 2. Men jeg forklarer begge.

domæne.dk/?admin :
Det kan du lave i din index.php fil ved at gøre sådan her
if (isset($_GET['admin']))
{
header("location: http://domæne.dk/dinadminside.php");
}

domæne.dk/admin :
Det kan du laver på 2 måder. Det nemme måde er at lave en mappe der hedder admin. Når du så går ind på domæne.dk/admin vil den finde index-filen i adminmappen og gå derind.
Den anden måde er lidt sværere.
Den laves ved hjælp af en fil der hedder .htaccess som ligger skal lægges i roden af din hjemmeside.
Indholdet skal se sådan her ud

.htaccess
Fold kodeboks ind/udKode 

Filen skal gemmes som .htaccess (det er vigtigt med punktummet først) og smides i roden af dit websted.

undskyld. Fik rettet fejl 10 min efter ! domodæne.dk/?admin

Indlæg senest redigeret d. 01.09.2007 14:09 af Bruger #10441
t