Modtage XML fra lokal maskine i PHP

Tags:    php

Hej

Dette er min første post så bær over med mig hvis dette er blevet besvaret før.

Jeg har et lille bijob hvor jeg vedligeholder/udvikler på en side, skrevet i php og mysql, for en elektronikreparatør.

Jeg er nu blevet spurgt efter om det kan lade sig gøre at automatisere måden selskaber melder en skade på.

Derfor havde jeg i dag en samtale med en gut fra IBM som skulle lave en knap i et af selskabernes system. Knappen skal så åbne et browservindue på vores online system hvor oprettelsen af skaden allerede er udfyldt!

Ibm manden fortalte at han kunne sende dataen i XML format via Java.

Mit problem er så, hvordan modtager jeg denne data? Hvordan forgår en overførsel af information fra Java til PHP?

Kan godt være jeg ikke har forklaret det så tydeligt men håber i forstår

Mvh
Jonas

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det i kan gøre, er at han sender det vha. en url du har givet ham til et php-script/fil på din server, som står for at gemme infoen i en ny fil eller i databasen.

Ellers skal det ske omvendt, at han leverer en url til der hvor du kan hente informationen fra. Det kan lade sig gøre at hente det med file(), fgets(), file_get_contents() eller en anden smart php-funktion.

Ellers er den tredje mulighed, hvor du bruger noget javascript med en AJAX opsætning til at hente info fra IBM(eller hvor det nu er fra) og således udfylder skemaet.

Okay det er også det jeg nåede frem til med IBM i dag.

Der bliver lavet en metode hvorpå de via en meget lang URL kan indsætte i formen.

Tak for hjælpen

t