Hjemmeside

Tags:    programmering

<< < 123 > >>
Ja har er jeg igen med mine dumme spørgsmål :P
Jeg har nu været rundt omkring i web-scripting og programmering. Jeg vil ikke påstå at jeg er meget god til nogen af delene men synes alligevel jeg er rimelig...
(dette var ment så i kunne vurdere mine muligheder :P)
Nå men her er spørgsmålet:
Kan man lave sådan nogen wannabe flash hjemmesider?
Altså dem der hvor du måske holder musen over en prik, og prikken tegner et træ fuld af links?! (Ja ok dårligt eks.)
I så fald, hvilket sprog kan det lade sig gøre med. Jeg vil meget gerne bruge HTML til selve opbygningen af sitet, og evt. MySQL/PHP til database.
Jeg håber at nogen af jer kan svare.
bedste hilsner Jakob

PS: jeg ville meget gerne lære XML, men hvad er fordelen ved det? og SKAL der bruges et asp script til at udskrive det?

Indlæg senest redigeret d. 30.08.2007 18:09 af Bruger #11328
du siger ingen javascript hvorefter du gerne vil vide hvor du kan lære javascript ah ingen input jamen hvorfor kode en animation når du bare kan tegne den

Hva? Jeg siger da lige med samme at jeg vil bruge Javascript... Og ja ingen input kun window.onload!
(eller omvendt... :)) Altså så snart der kommer én ind på hjemmesiden kommer der en streg susende henover skærmen og ned falder der links... Og ja ved godt at det overhovedet ikke er enkelt... men håber at nogen kender et sted hvor jeg kan lære at animerer med JavaScript!!

sikkert, men hvis det jo bare er en streg så syntes jeg nu ik det ville være så smart nå det din mening

Fint nok så uddyber jeg det...
Et Skateboard kører/ruller... hen over skærmen, efter sig trækker den en hvis streg med "graffiti" look...
Og jeg VIL ikke bruge flash da jeg regner det for "snyd"... :)

@k: Hvad mener du med at 'hvad' ikke ville være særlig smart?

Flash snyd, hvor fanden ser du det som snyd ja undskyld den måde jeg svare på men det er da det mest "beep" jeg længe har hørt,

og ja hvorfor belaste serveren med noget kode når du har muligheden for at ikke lade den blive extra belasatet men nu er jeg også ligeglad med om en server bliver belastetet

nu syntes jeg bare det er generalt dumt at lave sådan noget i et kodesprog

...............

Jamen så gør det... Min mening er at flash er en slags snyd, hvis du ikke kan respekterer det behøves du jo ikke at skrive mere i denne topic!
Flash i sig selv er jo ikke kun et sprog, men et animations program. Jeg ville gøre det her i REN kode, uden hjælp af programmer. Kun mig og min notesblok :)
Det her er fordi at det her en er slags projekt for mig. Jeg vil se hvad jeg kan... :)

Ja nu smider du jo en masse lys over sagen når du siger du gerne vil udfordre dig selv... og jo jeg respektere din mening men ifølge hvad du sagde før syntes jeg den var dårlig,

men når du siger du vil udfordre dig selv ja så kan man jo godt sige flash er snyd hvis du vil udfordre din kode mæssige side når men husk det næste gang ;)

Hehe Undskyld hvis det er det vores diskution har kørt på! :)

nemlig heh :)

men held og lykke og desværre kender jeg ikke til nogle animation javascript tutorials :)

Andre?

<< < 123 > >>
t