Hjemmeside

Tags:    programmering

<< < 123 > >>
Ja har er jeg igen med mine dumme spørgsmål :P
Jeg har nu været rundt omkring i web-scripting og programmering. Jeg vil ikke påstå at jeg er meget god til nogen af delene men synes alligevel jeg er rimelig...
(dette var ment så i kunne vurdere mine muligheder :P)
Nå men her er spørgsmålet:
Kan man lave sådan nogen wannabe flash hjemmesider?
Altså dem der hvor du måske holder musen over en prik, og prikken tegner et træ fuld af links?! (Ja ok dårligt eks.)
I så fald, hvilket sprog kan det lade sig gøre med. Jeg vil meget gerne bruge HTML til selve opbygningen af sitet, og evt. MySQL/PHP til database.
Jeg håber at nogen af jer kan svare.
bedste hilsner Jakob

PS: jeg ville meget gerne lære XML, men hvad er fordelen ved det? og SKAL der bruges et asp script til at udskrive det?

Indlæg senest redigeret d. 30.08.2007 18:09 af Bruger #11328
Du kan kigge på Flash, evt. Flex 2 som er et programmeringssprog for Flash platformen.

En anden mulighed er at kombinere AJAX og PHP.

Hvilke dele af AJAX?
kun javascript?
hvad skal jeg studere?

vil egentlig helst ikke ud i noget med flash. Synes det er en form for "snyd.." :)
Og det koster jo penge...

Indlæg senest redigeret d. 30.08.2007 19:40 af Bruger #11328
Du kan vel lave det med javascript og XHTML.

sådan noget med noget som skal bevæge sig syntes jeg altid Flash og Actionscript 3 er dejligt :)

XHTML - HTML hvad er forskellen??...
jeg laver altid HTML velsorteret. Især for min egen skyld, så man kan vel sige at jeg skriver XHTML...
men fint!
Alle er enige om at:
Javascript - til Animationerne
PHP - til database kaldene
(X)HTML - til side opbygningen

@k - Som sagt er jeg ikke meget for Flash, og Actionscript...
men ellers tak for idéen!

XHTML er "fremtidens" html, altså nu ved jeg ikke så meget om det men jeg bruger xhtml,

og nej jeg er ikke enig med dig i at javascript er animationer, du kan ikke gå en mand til og gå rundt jo kan du vel men det gør man bare ikke når man kan lave det på kortere tid og meget bedre i flash, det kommer an på hvad for nogle animationer,

PHP - systemer på siden "funktioner" ja inklusiv data fra og til MySQL "jeg bruger selv MySQL

Fair nok du ikke er meget for actionscript fordi det er mere hvis du skal lave funktioner i dine animationer og sådan men tro mig hvis du skal lave animationer ikke bare et ord men noget lidt mere advanceret små mænd, ja du forstår hvad jeg mener så skal du altså have fat i et program som kan lave det og der vil jeg sige flash er bedst

ingen funktioner... udover selve Mouseover...
link'sne havde jeg bare tænkt mig putte ind med Javascript el. (X)HTML

hvis du bare skal ændre en farve på et link så kan du bare bruge css "Cascading Style Sheet" meget simplere at lave mouseover på links med css end javascript

hehe nej desværre ikke så enkelt... :)
Som sagt i Topic er det (F.Eks) en prik man holder hånden over, og den tegner så en streg hvorfra der dropper links ned...
Og det kan man ihvertfald i Javascript, og det har jeg tænkt mig at gøre.
Forresten var det forkert formuleret af mig da jeg skrev:
alle er enige om:
Javascript - Til animationerne
PHP - Til database kaldene
(X)HTML - Til side opbyngningen.

Jeg mente:
Er alle enige om at man KAN bruge:

Nu er jeg kommet til den endelige beslutning om design og alt det der.
Ingen javascript med input, bare en "film".

Har brug for at lære dette: (Håber i kender nogen steder jeg kan lære det...)

Javascript animationer. især noget med at "tegne". Filmen vil blive noget i stil med en lang rundet streg der tegnes henover skærmen, seks mindre streger bugter sig ned siden til et STOP punkt.

PHP/MySQL. Ved hvor jeg kan lære det. og da dette kun er Insert og withdraw opgaver, burde MySQL delen ikke være særlig svær. Men når jeg downloader Apachefriends med instalwizard virker det ikke når jeg skriver loclhost? hvorfor??

Håber i har tålmodighed til mine mange spørgsmål
Jakob

Indlæg senest redigeret d. 31.08.2007 15:25 af Bruger #11328
<< < 123 > >>
t