Easyphp

Tags:    php

Hvad er standard passwordet i easyphp og hvordan kan man ændre det. Grunden til at det skal ændres er sådan at jeg har det samme password på min stationer og bærbar, så er jeg fri for at gå ind og ændre det hvergang ..

Og er host ikk godt nok bare localhost?

Håber en kan hjælpe :D

9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Passwordet er ingenting, altså det skal bare være tomt...

For at ændre det skal du gøre sådan her (står på engelsk, men jeg kan godt oversætte det hvis det er nødvendigt):
Open phpMyAdmin, and click on "Users & Permissions".
Click on the "modify" link of the user you want to change the password, and follow the instructions.
WARNING: if you set a new password for the "root" user, you will not be able to access phpMyAdmin anymore, or you will need to re-configure phpMyAdmin: edit the "EasyPhp\\phpMyAdmin\\config.inc.php" file and set your new password with this line $cfgServers[1]['password'].
For Example:
$cfgServers[1]['password'] = 'mynewpassword'

Indlæg senest redigeret d. 29.08.2007 20:11 af Bruger #8254
Tak, nu har jeg ændret password, men nu kommer denne fejl frem, når jeg vil se siden:

Notice: Use of undefined constant mobilarena - assumed 'mobilarena' in C:\\Program Files\\EasyPHP 2.0b1\\www\\ma\\mobilarena\\index.php on line 2

Linien ser sådan her ud:
$section = mobilarena;

Jeg har aldrig fået den fejl før, det samme siger den, de steder man trækker noget ud af databaser :S ..

prøv at skrive alt din kode for index.php

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg fik også afvide at der var fejl når den undskriver nyhederne fra databasen :S .. Men der er ikke fejl her på min stationære, hvor jeg har installeret en apache server med php og mysql ..

Indlæg senest redigeret d. 30.08.2007 17:56 af Bruger #10622
det skal være:
$section = "mobilarena";
og ikke
$section = mobilarena;

Skal det da være sådan i den nye version af php, for det har jeg aldrig brugt :S ..

Nu har jeg et problem og det er med vista, jeg kan ikk få lov til at gemme et dokument jeg har redigeret i en mappe udover dokument mappen, nogle der ved hvad det skyldes :S .. Jeg får bare denne meddelse:

Filen C:\\Program Files\\easyPHP 2.0b1\\www\\ma\\mobilarena\\index.php kan ikke oprettes

Kontroller at stien og filnavnet er korrekt

Jeg fandt en løsning på problemet ..

Men jeg får stadig fejl i denne her sætning:

while($row_news = mysql_fetch_array($news)) {

Fejlen lyder sådan her:

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in C:\\Program Files\\EasyPHP 2.0b1\\www\\ma\\mobilarena\\index.php on line 36

Hey Morten,
den fejl du får er at der intet resultat er i din mySQL søgning.

Kan du ikke poste linierne omkring din mySQL query?

Jo, du får den her:

$news = mysql_query("select * from `news` order by id desc limit 0,6");

t