Compiler og afprøves på anden cumputer Error!

Tags:    delphi

Hej

Når jeg efter Compiling forsøger, at køre programmet fremkommer der fejlmeldingen!

Har du en løsning på nedstående problem?

Under - Options/Packages/Runtime packages/
Runtime with runtime packages, - her er der afsat flueben!

Efter prøvekørsel af programmet fremkommer fejlen:

Her skriver en fejlmeddelelse at "Dette program kunne ikke starte,
fordi RTL60.BPL ikke blev fundet"

Runtime with runtime packages.
Neden under i Edit ses indholdet:
Er der nogen af disse komponenter der ikke må værer der eller ikke behøves?

vcl;rtl;dbrtl;adortl;vcldb;vclx;bdertl;vcldbx;ibxpress;dsnap;cds;
bdecds;qrpt;teeui;teedb;tee;teeqr;visualclx;visualdbclx;dsnapcrba;
dsnapcon;VclSmp;vclshlctrls;vclie;xmlrtl;inet;inetdbbde;inetdbxpress;
inetdb;nmfast;dbexpress;dbxcds

Jeg benytter ikke andre komponenter end som delphi 6 er født med.
Heller ikke installeret nogen komponenter, altså en ren installation

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

E-mail:energy@sunwind.dk



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Når du kompiler med runtime packages, skal de pakker som dit program kopieres med. Hvis du vælger ikke at kompile med runtime packages blive de ting dit program bruger fra pakkerne kompileret med ind dit program, og pakke-filerne (*.bpl) behøves ikke for at køre programmet.

Uddrag fra Delphi hjælpe-filen :

"Runtime packages are deployed with your applications. They provide functionality when a user runs the application.

To run an application that uses packages, a computer must have both the application's executable file and all the packages (.bpl files) that the application uses. The .bpl files must be on the system path for an application to use them. When you deploy an application, you must make sure that users have correct versions of any required .bpls. "

MvH

Stefan Svensson
http://fusket.frac.dk



Når du kompiler med runtime packages, skal de pakker som dit program kopieres med. Hvis du vælger ikke at kompile med runtime packages blive de ting dit program bruger fra pakkerne kompileret med ind dit program, og pakke-filerne (*.bpl) behøves ikke for at køre programmet.

Uddrag fra Delphi hjælpe-filen :

"Runtime packages are deployed with your applications. They provide functionality when a user runs the application.

To run an application that uses packages, a computer must have both the application's executable file and all the packages (.bpl files) that the application uses. The .bpl files must be on the system path for an application to use them. When you deploy an application, you must make sure that users have correct versions of any required .bpls. "

MvH

Stefan Svensson
http://fusket.frac.dk


Når jeg compler uden Runtime packages slået til, vil programmet heller ikke kører! Får inge fejlmeddling, er det ikke sådan, at når der er compelet succesfuld så vil programmet kunne kører på en anden computer?

Mvh
Monie Jacobsen

E.mail: energy@sunwind.dk




Når du kompiler med runtime packages, skal de pakker som dit program kopieres med. Hvis du vælger ikke at kompile med runtime packages blive de ting dit program bruger fra pakkerne kompileret med ind dit program, og pakke-filerne (*.bpl) behøves ikke for at køre programmet.

Uddrag fra Delphi hjælpe-filen :

"Runtime packages are deployed with your applications. They provide functionality when a user runs the application.

To run an application that uses packages, a computer must have both the application's executable file and all the packages (.bpl files) that the application uses. The .bpl files must be on the system path for an application to use them. When you deploy an application, you must make sure that users have correct versions of any required .bpls. "

MvH

Stefan Svensson
http://fusket.frac.dk

Når jeg compler uden Runtime packages slået til, vil programmet heller ikke kører! Får inge fejlmeddling, er det ikke sådan, at når der er compelet succesfuld så vil programmet kunne kører på en anden computer?

Mvh
Monie Jacobsen

E.mail: energy@sunwind.dk




Hej
Endnu et forsøg!

Stadige disse fejlmeddelelser "Dette program kunne ikke starte,
fordi RTL60.BPL ikke blev fundet"

Jeg benytter ikke andre komponenter end som delphi 6 er født med.
Heller ikke installeret nogen komponenter, altså en ren installation

Under - Options/Packages/Runtime packages/
Runtime with runtime packages, - her er der ikke afsat flueben!

Fra Artiklen er skrevet af Thomas Due:
”MyBase udmærker sig ved at det har et meget lille footprint.
Enten inkluderer man en dll (Midas.dll) som fylder ca. 300 Kb, eller også inkl.
man en unit i sit program der hedder MidasLib.
Denne dcu før ens program til at fylde ca. 200Kb ekstra.”

Jeg har meget brug for hjælp!
Denne unit MidasLib som Thomas Due beskriver, der skal inkl. i programmet.
Er der en der vil hjælpe med unit MidasLib, da jeg ikke har noget kendskab til dette!
Der er sådan, jeg ønsker den indflette i selve programmet således det kan bruges på
en anden computer?

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

e-mail: energy@sunwind.dk




Når du kompiler med runtime packages, skal de pakker som dit program kopieres med. Hvis du vælger ikke at kompile med runtime packages blive de ting dit program bruger fra pakkerne kompileret med ind dit program, og pakke-filerne (*.bpl) behøves ikke for at køre programmet.

Uddrag fra Delphi hjælpe-filen :

"Runtime packages are deployed with your applications. They provide functionality when a user runs the application.

To run an application that uses packages, a computer must have both the application's executable file and all the packages (.bpl files) that the application uses. The .bpl files must be on the system path for an application to use them. When you deploy an application, you must make sure that users have correct versions of any required .bpls. "

MvH

Stefan Svensson
http://fusket.frac.dk

Når jeg compler uden Runtime packages slået til, vil programmet heller ikke kører! Får inge fejlmeddling, er det ikke sådan, at når der er compelet succesfuld så vil programmet kunne kører på en anden computer?

Mvh
Monie Jacobsen

E.mail: energy@sunwind.dk




Hej
Endnu et forsøg!

Stadige disse fejlmeddelelser "Dette program kunne ikke starte,
fordi RTL60.BPL ikke blev fundet"

Jeg benytter ikke andre komponenter end som delphi 6 er født med.
Heller ikke installeret nogen komponenter, altså en ren installation

Under - Options/Packages/Runtime packages/
Runtime with runtime packages, - her er der ikke afsat flueben!

Fra Artiklen er skrevet af Thomas Due:
”MyBase udmærker sig ved at det har et meget lille footprint.
Enten inkluderer man en dll (Midas.dll) som fylder ca. 300 Kb, eller også inkl.
man en unit i sit program der hedder MidasLib.
Denne dcu før ens program til at fylde ca. 200Kb ekstra.”

Jeg har meget brug for hjælp!
Denne unit MidasLib som Thomas Due beskriver, der skal inkl. i programmet.
Er der en der vil hjælpe med unit MidasLib, da jeg ikke har noget kendskab til dette!
Der er sådan, jeg ønsker den indflette i selve programmet således det kan bruges på
en anden computer?

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

e-mail: energy@sunwind.dk



Det virkede!
Jo det er rigtigt med "midaslib" i uses, kan programmet nu kører på windows 89, windows 2000
og windows XP. Så dette kan jeg klart anbefale andre at bruge, hvis de bruger Delphi 6 indbygget
database MyBase.

Med venlig hilsen og et godt nytår.
Monie Jacobsen

E-mail: energy@sunwind.dk




Det virkede!
Jo det er rigtigt med "midaslib" i uses, kan programmet nu kører på windows 89, windows 2000
og windows XP. Så dette kan jeg klart anbefale andre at bruge, hvis de bruger Delphi 6 indbygget
database MyBase.


Fornemt :) Husk at lukke tråden.
--
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk



t