GET problem

Tags:    php

Hej Udviklere...

Jeg er ved at lave et simpelt system hvor der skal kunne bestilles Salgsmateriale til nogle varer..

Alt efter hvilken varer brugeren vælger er URL'en:

http://www.minside.dk/bestil.php?materiale=xxx

på bestil.php skal jeg samle "materiale" op sammen med nogle oplysninger som brugeren skriver i en form i selve bestil.php og sendes til min mail...

Når jeg tester det, og prøver eks. minside.dk/bestil.php?materiale=test så viser den bestil.php fint med "test" som en h3 heading, hvilket betyder at den har opfanget det, men når jeg modtager en mail (efter at have udfyldt formularen) så står der alt, undtagen "test"...

Nogen der kan hjælpe ?

Jeg har ikke forstand på dette point system der er her på siden, så hvis nogen kan linke mig til en guide af en art ville det være skønt.. så kan jeg forhåbentlig også tildele point til det rigtige svar..

her er bestil.php

Fold kodeboks ind/udKode 

7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har aldrig set, og ved ikke om det er "lovligt"/muligt(Jeg tror det ikke) at sætte din ?materiale=$materiale efter en post.

din kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

kan ændres til:
Fold kodeboks ind/udKode 

så får du materiale med som en POST

jeg benytter \\" og ikke ' inde i php (det kan jeg bede lide.
Med forbehold for tastefejl :-)

Indlæg senest redigeret d. 28.08.2007 13:57 af Bruger #12357
Hej Udviklere...

Jeg er ved at lave et simpelt system hvor der skal kunne bestilles Salgsmateriale til nogle varer..

Alt efter hvilken varer brugeren vælger er URL'en:

http://www.minside.dk/bestil.php?materiale=xxx

på bestil.php skal jeg samle "materiale" op sammen med nogle oplysninger som brugeren skriver i en form i selve bestil.php og sendes til min mail...

Når jeg tester det, og prøver eks. minside.dk/bestil.php?materiale=test så viser den bestil.php fint med "test" som en h3 heading, hvilket betyder at den har opfanget det, men når jeg modtager en mail (efter at have udfyldt formularen) så står der alt, undtagen "test"...

Nogen der kan hjælpe ?

Jeg har ikke forstand på dette point system der er her på siden, så hvis nogen kan linke mig til en guide af en art ville det være skønt.. så kan jeg forhåbentlig også tildele point til det rigtige svar..

her er bestil.php

Fold kodeboks ind/udKode 

Problemet er, at du sender din mail fra en funktion. Inde i den funktion er $materialer "out of scope", dvs. den findes ikke inde i funktionen.
Derfor skal du bruge $_GET (som er global) til at hente den ud. Du kan evt også sende den som argument til funktionen, men det er en dårligere løsning.

Fold kodeboks ind/udKode 

Eller prøv at ændre:
Fold kodeboks ind/udKode 

Til:
Fold kodeboks ind/udKode 

Kenny...

Super mange tak ;)

Så har jeg et lille tillægsspørgsmål som jeg har spekuleret lidt over..

Når mail'en modtages.. så kan min Gmail godt "encode" de danske tegn, hvorimod min mail fra arbejdet ikke kan, så når mailen kommer derned, så er æøå helt forkerte..

Jeg har søgt lidt på nettet og fundet noget om at man skal tilføje charset i mail()

Noget du kender til?

Kenny...

Super mange tak ;)

Så har jeg et lille tillægsspørgsmål som jeg har spekuleret lidt over..

Når mail'en modtages.. så kan min Gmail godt "encode" de danske tegn, hvorimod min mail fra arbejdet ikke kan, så når mailen kommer derned, så er æøå helt forkerte..

Jeg har søgt lidt på nettet og fundet noget om at man skal tilføje charset i mail()

Noget du kender til?

Fold kodeboks ind/udKode 

Du kan naturligvis vælge et andet charset hvis du har brug for det :)

Indlæg senest redigeret d. 28.08.2007 14:17 af Bruger #4683
JT

Test viste:

Parse error: syntax error, unexpected T_CHARACTER, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in ...\\bestil.php on line 172

og linie 72 er $from = "$values['email']\\r\\n";
Fold kodeboks ind/udKode 

Så fixede jeg det, men enten er det ikk det rigtige charset eller også virker det ikke..

hehe resultat Tåliæ ;)

t