Hjælp søges til browser spil

Tags:    programmering

Hey,

Er ny herinde. Og vil lige først sige "HEJ" :D. Men nu til mit indlæg/tråd.

Vi er to venner, der igang med at skrive koncept til et browser spil. Horse Manager, bliv ikke skræmt. Vi ved heller ikke meget om heste. Men er igang med, at skrive ideer, forslag og koncept til et browser spil, kaldet Horse Manager.

Grunden til dette er, målgruppen er stor. Der en del piger der kan lide heste, og når vejret er dårligt eller de keder sig, så passe deres virtuelle hest fx ;D. Samt nogen drenge er jo oss vilde med heste og måske ældre der synes om spillet.

Lige nu er spillet på koncept plan som beskrevet. Vi skriver ideer og laver koncept. Vi overvejer lægge siden op med en blog, hvor brugere tilknyttet til et forum kan diskutere vores koncept vi udvikler på og komme med ideer. Og til sidst bliver konceptet til et spil. Og man kan få sin virtuelle hest.

Spillet alt i alt vil handle om, at man får en hest. Man passer den, tager til stævner, træner den osv.

Spillet skal ikke være forum basseret som nogen spil er. Det skal foregå som Hattrick eller ManagerZone fx. Udvikling fra dag til dag.

Vi overvejer at lave det i .Net. Jeg selv uddannet web integrator, men kan ikke meget .Net. Derfor søger vi en eller flere der med på ideen og har lyst til, at udvikle med. Det er ulønnet til det en dag, bliver en succes og vi tjener fint på det.

Nogen der vil med på hesten :P?

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
jeg syntes i burde lave det i php og javascript / java

næste gang lav noget med våben i. SÅ SNAKKER VI!

jeg syntes i burde lave det i php og javascript / java
php overvejede vi oss. Men de fleste browser spil er .net og dermed lidt hurtigere. Java kan jeg selv en del af, men så kræver det meget server og vi skal jo starte stille ud ;D. javascript vil der altid være, fx når man tilmelder sig stævne eller træningen bag.

.NET er en oplagt mulighed for det I ønsker at lave.

Derudover synes jeg faktisk at det er en rigtig god idé, og såfremt I laver det godt tror jeg sagtens det vil kunne blive en pæn forretning. Hvis ikke jeg selv havde så travlt ville jeg gerne hjælpe.

Held og lykke med det...

.NET er en oplagt mulighed for det I ønsker at lave.

Derudover synes jeg faktisk at det er en rigtig god idé, og såfremt I laver det godt tror jeg sagtens det vil kunne blive en pæn forretning. Hvis ikke jeg selv havde så travlt ville jeg gerne hjælpe.

Held og lykke med det...

Vi har allerede et koncept stævne beskrivelse. Hvordan med sponsorer osv.

Jamen du må gerne være med, for det haster jo ikke. Det bliver lavet i bider spillet osv? :)

Hvilket sprog inden for .NET regner i med at bruge, hvis i skal bygge det på .NET?

Har i en hjemmeside, man muligvis kan følge med i projektet på?

Indlæg senest redigeret d. 06.04.2008 12:02 af Bruger #13560
t