At komme igang

Tags:    java

<< < 12 > >>
Hejsa, jeg har nu siddet med java i godt og vel 2 dage, har lånt Programmering med Java af Witt-Ole. Hansen.

Er skam fint sprog indtil man kommer til et punkt hvor man skal i sin jsk mappe, og han bruger jdk1.4 og jeg har 6'eren :(

hvorefter jeg skal finde noget med en rtl fil som skal importes i MANGE af eksemplerne han viser og lære en,

altså jeg kan ikke finde den rtl fil, og er endnu forvirret da jeg skal skrive nogle SET PATCH og noget i system32 batchfil så ja kan kun sige den bog har gjordt mig forvirret men stadig lige lært mig lidt :) men ærgeligt jeg ikke kan komme videre fordi man skal bruge den fil åbenbart eller ja det skal man ellers kan den ikke compile,

derfor spørger jeg om i kender en/nogle bøger som kan lånes som lære en java uden at man skal lave om i alle mulige system filer for at kunne bruge/lære,

Mvh. Kim "håber i forstår"

18 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hehe nej nej :D hvis man laver noget chat noget hvor man skal have karaktere og kunne gå rundt, med javascript og ajax vil det blive alt for resource krævende derfor jeg gerne vil være 100 på at man kan lave noget med katraktere og rum gå rundt og sårn som en chat med Java

det er jo bare om at prøve dig frem så... om ikke andet har du gjort dig en erfaring hvis det ikke virkede.

Ja du har ret i en ny erfaring men hovedeformålet er og lave det som jeg gerne vil lave og vil være noget ærgeligt og bruge meget af min tid på at lære et sprog som jeg afligevel ikke skal bruge og så bagefter skal bruge endubn mere tid på at lære et nyt sprog som jeg skal bruge

lav det i flash... så har du ikke de problemer som ajax vil give dig...
Der kommer nogle andre problemer, men sådan er det jo.

jamen hvad så med java skulle det ikke være fint nok hvad jeg har hørt skulle det være fint nok

aha,

men det kommer til og blive applet

så er det jo ikke nødvendigt med ajax...
Men jo... du kan sagtens lave en chat i en java applet.

f.eks.
http://www.hotscripts.com/Java/Applets/Chat_Systems/index.html

Indlæg senest redigeret d. 30.08.2007 15:34 af Bruger #2796
tak, når jeg har læst videre i bogen og har en bedre forståelse med netværk programmering og applets vil jeg lige kigge linket igennem og se dem og lære noget af dem :)

<< < 12 > >>
t