At komme igang

Tags:    java

<< < 12 > >>
Hejsa, jeg har nu siddet med java i godt og vel 2 dage, har lånt Programmering med Java af Witt-Ole. Hansen.

Er skam fint sprog indtil man kommer til et punkt hvor man skal i sin jsk mappe, og han bruger jdk1.4 og jeg har 6'eren :(

hvorefter jeg skal finde noget med en rtl fil som skal importes i MANGE af eksemplerne han viser og lære en,

altså jeg kan ikke finde den rtl fil, og er endnu forvirret da jeg skal skrive nogle SET PATCH og noget i system32 batchfil så ja kan kun sige den bog har gjordt mig forvirret men stadig lige lært mig lidt :) men ærgeligt jeg ikke kan komme videre fordi man skal bruge den fil åbenbart eller ja det skal man ellers kan den ikke compile,

derfor spørger jeg om i kender en/nogle bøger som kan lånes som lære en java uden at man skal lave om i alle mulige system filer for at kunne bruge/lære,

Mvh. Kim "håber i forstår"

18 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
lad nu være med at sige java som om det er roden til at godt. Der findes appletter, servletter og applikationer. Hvad vil du bruge?

Der er jo meget forskel på de forskellige ting. Det jeg nævnte tidligere var, at i forbindelse med servletter, bliver ud nødt til at bruge ajax.
Ved applikationer skal folk downloade et program INDEN de kan chatte (det er der nok ikke særligt mange der gider).
Ved appletter kan det sikkert komme til at virke, men det er ikke særlig mange chats der er lavet på denne måde.

Og lad nu være med at komme med et dårligt argument som: "Jeg vil vide at det virker, INDEN jeg går igang". Det er virkelig ringe. Java er et objekt orienteret sprog, så uanset om du vil lave din chat i det eller ej, har du lært hvad objekter er. Derfor kan du tage et hvilket som helst andet objekt orienteret sprog, og føre de samme principper videre.

"Java 2 Bogen" er ok at starte med.
Den er skrevet af Rogers Cadenhead, og koster i billig udgaven 99kr... Det er IDG der har lavet den... mener de hedder libris nu ?

er det denne vi snakker om

Java 2 grundbog / Lemay & Cadenhead ; oversættelse ...: Jan Nyborg Tarbensen. - 1. udgave. - Valby : Libris, 2003. - 416 sider : ill.

Originaltitel: Sams teach yourself Java 2 in 21 days.
På omslaget: Dækker Java 2 - SDK 1.4.
SDK: Software Developer's Kit.
ISBN 87-7843-603-6 : hf. : kr. 429,00.

fordi så har de den på biblioteket :)

du kan lige få et isbn: 87-7843-463-7

Meningen med at jeg gerne vil lære Java, er fordi mit største mål er og lave en chat som habbo, ja nu ikke flip det er langt endnu,

ligesom da jeg begyndte på php ville jeg lære og lave mine egne cms funktioner og systemer som jeg nu kan,

nå men med denne bog
Java 2 bogen

vil jeg så lære og lave online chatte hvor ja skal vi ik bare bruge habbo som eksempel jeg lære hvordan jeg kan lave rum nogle mænd og folk kan gå rundt og chatte og sådan vil denne bog indeholde det jeg mener vil jeg forstå hvordan man gør hvis jeg køber og læser/lære denne bog.

Mvh. Kim

det er en grundlæggende bog inden for java programmering... du lærer om at kompilere dit program, kører det, om strenge, primitiver osv... alt hvad du lige skal bruge for at komme igang...

Sådan som du lige beskriver det, så vil du hellere have en guide til en online chat. . . . .

Lær at kode i det sprog du vil bruge, og lav chatten... det er jo bare om at prøve sig frem... der er ingen der siger at "habbo" har gjort det korrekt jo?-

siger heller ikke habbo er har gjordt det korrekt vil bare gerne være sikker på med 100% ren java om sådan noget som habbo kan lade sig gøre

jeg aner ikke hvad habbo er, og hvis det er endnu en chat ting, gider jeg nok heller ikke lige at prøve det. Men java kan da sikkert godt lave det.

Det er nok mere noget Ajax du skal over i dog, og så kan du ellers bruge java servletter til backend. (Andre backends kunne f.eks. være ASP, PHP, CGI, Python eller lignende).

Folk forklare at hvis der kommer for mange folk på chatten så vil det lagge "hakke" meget altså kræve for mange resourcer

på habbo?
Så skal de jo bare lave deres kode lidt om, eller købe større servere...

<< < 12 > >>
t