Skridtet videre

Tags:    java

Hej udviklere!

Jeg har læst "Objects First With Java" - eller rettere, jeg har læst de første 400 sider og sprunget de 2 sidste kapitler over (ca. 30 sider), da det mest bare er case studies, og der ikke bliver introduceret nye javabegreber. I stedet har jeg lavet nogle projekter selv.

Problemet er bare lidt, at jeg som regel bare ender med et velfungerende projekt, men det bliver som regel kun med et tekstbaseret UI. Jeg synes nemlig ikke det ene kapitel der er i bogen om GUI-programmering er tilstrækkeligt til kunne bygge gode GUI'er. Mit indtryk er, at det er MEGET omfattende område.

Jeg har tænkt mig at anskaffe mig en bog og gå skridtet videre, og det er her, jeg mangler hjælp. Findes der bøger, der specifikt beskæftiger sig med GUI-programering i java? Skal jeg måske gå en anden vej og bare vælge en helt anden bog om videregående programmering? Hvad synes I?

Har I et forslag til en bog eller bare en kommentar (måske begge dele :D?), så skriv endelig.

Mange tak på forhånd og god weekend.

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Peter,

Der er ingen opgaver i bogen. Hvis du ønsker nogle opgaver så få fat i den nyeste Java bog fra Deitel & Deitel:

Java How To Program

Da du allerede har lært Java fra en anden bog vil de første kapitler være gamle nyheder for dit vedkommende. Men den har flere kapitler omkring Swing, Java2D osv. Og ALLE kapitler har et hav, og jeg mener et haaaaav, af opgaver så hvis det er det du er ude efter så kan den kun anbefales.

Lån, eller køb:

The Definitive Guide to Java Swing, Third Edition (Definitive Guide)

eller

The JFC Swing Tutorial: A Guide to Constructing GUIs, Second Edition

hvis du ønsker at vide mere om GUI i Java og Swing biblioteket.

Når du har læst dem, så find på et eller andet stort projekt du kunne tænke dig at lave, og så konstruer det.

Tak for din besvarelse!

Starter bøgerne på et lavt niveau, eller forudsætter de man kan en del? Jeg har forsøgt at finde god information om "The Definitive Guide", men det er ikke rigtig lykkedes, at finde noget tilstrækkeligt. Hvordan arbejder bogen med begreberne? Tager det udgangspunkt i projekter? Er der opgaver i bogen?

Halløjsa, Jacob :)

Tak igen!

Jeg har bestilt Java How To Program, da det lød som om, det var noget for mig.

Mange tak for hjælpen - jeg glæder mig til bogen kommer :)

t