Multiline ListView

Tags:    delphi

Er det muligt at lave items og subitems, multiline, ligesom her http://www.chip.de/ii/16840241_18d57d81d9.jpg i et alm. ListView i vsReport mode ?

--
It compiles...Let\\'s ship it!



3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har på fornemmeren at jeg skal bruge OwnerData = True og tegne det selv, men hvordan tegner man en multiline string ? skal den deles op eller hur ?

--
It compiles...Let\\'s ship it!

Hej,

Du skal bruge Win32 API kaldet DrawText.
Her kan du angive en rect samt at din tekst skal ombrydes.

Her er et eks:
Fold kodeboks ind/udKode 





Har på fornemmeren at jeg skal bruge OwnerData = True og tegne det selv, men hvordan tegner man en multiline string ? skal den deles op eller hur ?


Det pågældende ville jeg personligt bruge en TDrawGrid til, også tegne den enkelte række selv.

Du "tegner" den fuldstændigt normalt på et TCanvas. OnDrawCell eventen på en TDrawGrid giver dig bl.a. en pointer til selve komponenten, samt koordinaterne for den pågældende celle, samt en TRect som definere pixel koordinaterne på TDrawGrid'ets canvas.

Du skal jo så selvfølgelig sætte style på grid'et til OwnerDraw. Men slå OnDrawCell op i delphi's hjælp.
--
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk



Har på fornemmeren at jeg skal bruge OwnerData = True og tegne det selv, men hvordan tegner man en multiline string ? skal den deles op eller hur ?

--
It compiles...Let\\'s ship it!



t