Flash border

Tags:    grafik webdesign

Hvordan får jeg en border til at tegne sig selv? Mærkeligt spørgsmål? :D

Det jeg helt præcist mener er at jeg gerne vil have at når man ser flash filmen, så tegner den en border f.eks. en firkant, det skal være noget af introen. Den starter f.eks. oppe i højre hjørne og kører rundt i en firkant til den rammer sig selv igen. Jeg er absolut ny til flash, så en mere detaljeret forklaring ville hjælpe eller et link til en tutorial. Jeg havde ikke lige selv nogen anelse om, hvilken tutorial jeg skulle søge efter? Desuden ønsker jeg også at denne border befinder sig ca. med 2px's mellemrum fra alle fire sider.

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hejsa, ved du hvorn du laver små animationer ?

Du tegner en firkant med dine streger, de hedder "strokes".
Så laver du et MC som består af fire kasser.
De fire kasser placerer du over der hvor stregerne ligger på hver side.
Så animerer du med scale hver kasse til 0% med pivot i den side hvor de skal scaleres ned til.

Efterfølgende bruger du det MC som maskelag. så vil det virke.

Der er utroligt meget med maskelag og pivotpoints i Flash. Du er nødt til at lære de to ting. Kig evt i manualen. under "mask" og "transformation point" så vil du bedre forstå de to ting. Det er de to ting du skal bruge.

Jeg vil gerne lave en udførlig tutorial til dig, men har bare ikke lige tid før om en uges tid.

Indlæg senest redigeret d. 24.08.2007 11:52 af Bruger #11506
Du tegner en firkant med dine streger, de hedder "strokes".
Så laver du et MC som består af fire kasser.
De fire kasser placerer du over der hvor stregerne ligger på hver side.
Så animerer du med scale hver kasse til 0% med pivot i den side hvor de skal scaleres ned til.

Efterfølgende bruger du det MC som maskelag. så vil det virke.

Der er utroligt meget med maskelag og pivotpoints i Flash. Du er nødt til at lære de to ting. Kig evt i manualen. under "mask" og "transformation point" så vil du bedre forstå de to ting. Det er de to ting du skal bruge.

Jeg vil gerne lave en udførlig tutorial til dig, men har bare ikke lige tid før om en uges tid.

Undskyld for det lange fravær jeg har haft fra tråden, skyldes at jeg har så meget om ørene, men jeg ville være utrolig glad for en dybere gående artikel om, hvordan det udføres helt præcist. Kan det lade sig gøre?
Mvh. Peter

t