kan Javascript / Ajax det her

Tags:    javascript

<< < 12 > >>
Hejsa, jeg har tænkt mig at lære Javascript / Ajax, derfor hopper jeg ned på biblioteket og låner en bog idag, har bare lige et spørgsmål, hvis i tjekker habbo.dk, n.dk, netslottet.dk, ud er det så muligt at lave sådan noget, ja jeg kan godt html, css, php,

men kan det godt lave sådan noget som det, uden at den skal opdatere skærmen i ved opdatere så det hele skal reloades, eller er det muligt med Javascript / Ajax at den bare opdatere uden at den viser hvidst eller i ved hvad jeg mener... men altså kan man det ligesom n.dk netslottet. og habbo

Mvh. K

15 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
omg, så hvis jeg nu laver en chat med javascript og ajax, så vil det lagge eller hvad ?

Ja, så snart der kommer mange brugere på systemet så vil det belaste webserveren for meget, da den med Ajax skal forespørge serveren hvert sekund efter nye data og dette er bestemt ikke optimalt!

Du skal som sagt derfor have en dedikeret chatserver lavet i f.eks. Java, C# eller C++. Du skal så forbinde til din chatserver fra din chat og på den måde modtage og sende data. På denne måde vil serveren "skubbe" informationerne ud til klient når der er noget, og der vil derfor ikke være det massive load på webserveren.

Btw, du behøver ikke sende udvikler-post til mig fordi jeg ikke svarer hurtigt nok. Sidder jo på arbejdet, så svarer når jeg lige har en ledig stund.

Heh takker, det er skam ikke fordi du ikke er hurtigt nok,

kan englig ikke huske årsagen nu, men som sagt så har vi jo alle et liv ved siden af computeren :) selv jeg har ;P,

så jeg / vi, skal hive fat i nogle java bøger og så lave chatten i ren java ?, du må "hvis du vil" lige sådan skære det ud i pap så jeg ved hvad jeg skal gå efter, og hvad jeg skal have,

som sagt html css og php kan jeg, så hvad skal jeg mere gøre

mvh. k

Ja, anskaf dig nogle Java bøger. :)

Bingo bango :) nu sidder jeg med bogen

Programmering i java og er til side 37 ca, så stoppet for idag, men er kommet til et problem med hvor noget med en bestemt funktion som man skal lave i en rtl fil som skal import i sin java fil og så skal man ændre noget i en batch fil og noget win32, aka jeg er forivirret :) men ellers går det ret godt undtagen lige den forbandet fil som han importer i nu 2 filer så jeg ikke kan teste dem og afprøve og lære :(

<< < 12 > >>
t