Endnu et problem..

Tags:    php

Fold kodeboks ind/udKode 

Når jeg kører koden giver den mig først denne fejl:
Parse error: syntax error, unexpected ';' in C:\\wamp\\www\\Fortunato\\MemberSystem\\aa.php on line 27

Jeg retter den lidt til og får denne fejl:
Parse error: syntax error, unexpected '[' in C:\\wamp\\www\\Fortunato\\MemberSystem\\Dugh.php on line 27

Jeg har prøvet "alt" og har nu igen brug for jeres hjælp :P

10 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det han mener er at du ikke skal bruge \\ foran " i dine query's og så skal du ikke bruge ; i query'en. Har lige gjort fejlene fede...:

mysql_fetch_array(mysql_query(\\"SELECT * FROM users WHERE username='$username'\\";) or die(mysql_error());)

Det eneste tidspunkt du skal bruge ";" er til sidst, efter hver kode fx:
Fold kodeboks ind/udKode 

Og "\\" kan bruges hvis man gerne vil have at tegnes bagefter skal springes over og bare prints fx:

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis man ikke havde brugt \\ i eksemplet oven over ville der komme en fejl, men fordi gåseøjnene er escaped springer den over dem.

Ret mig hvis det er forkert, men det er lidt svært at forklare, synes jeg...

Indlæg senest redigeret d. 22.08.2007 21:24 af Bruger #8845
Nogen der kan hjælpe?

Du kalder ['date'], ['email'] og ['exp']. Men du tager dem ikke fra et array, og du udskriver dem ikke... Du har placeret din echo sætning forkert, den skal placeres sammen med det du vil udskrive. Du skal altså lave dine outputlinjer som følgende:
Fold kodeboks ind/udKode 

Nu giver den mig denne fejl:

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in C:\\wamp\\www\\Fortunato\\MemberSystem\\Dugh.php on line 27

Ah ja, flere ting i din kode. Du skal IKKE have ; hele tiden. Derudover skal du IKKE escape de første og sidste gåseøjn.

Kan du lige forklare det lidt mere? (Et eksempel)

Nu giver den mig denne fejl:

Warning: Unexpected character in input: '\\' (ASCII=92) state=1 in C:\\wamp\\www\\Fortunato\\MemberSystem\\Dugh.php on line 27

Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in C:\\wamp\\www\\Fortunato\\MemberSystem\\Dugh.php on line 28

Kan det ikke have noget at gøre med din første linje...

$indhold = " [ AL DIN KODE ] "; du har nemlig kode inde i variablen...

Og giv lige en opdateret kode... Så man kan se hvad der kan være galt.

Hele den nye kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Mit problem er at når den laver filen, fjerner den = tegnene!

Fejl besked:

Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in C:\\wamp\\www\\Fortunato\\MemberSystem\\process_register.php on line 159

Tror jeg har det, du har nemlig brugt $indhold = " . . . ". Det at du bruger " gør nemlig at php vil bruge dit array $a, hvilket vel ikke er meningen da $indhold skal gemmes til en fil, prøv at skifte til at bruge $indhold = ' . . . ' istedet :D

Indlæg senest redigeret d. 24.08.2007 17:21 af Bruger #8845
t