Hej
Jeg forsøger at lave en menu, hvor knapperne består af baggrundsbilleder, med html tekst ovenpå.
Det er meningen at når man holder musen over skal teksten skifte farve, Når man klikker på knappen skal baggrundsbilledet skifte. Når man klikker på en anden knap skal den før aktive knap skifte tilbage til udgangspunktet, og den skal jo så kunne aktiveres og dermed skifte farve igen.
Mit problem er at hvis jeg definerer en :visited, hvor baggrundsbilledet er det samme som fra start, skifter baggrundsbilledet tilbage til det et split sekund efter jeg har trykket på knappen, og bliver derefter "stationær"
Hvis jeg ikke definer :visited forsvinder baggrundsbilledet helt når man klikker på en anden knap, men her kan man godt klikke på knappen efterfølgende og opnå det ønskede skift af baggrundsbillede.
Håber det er forståeligt
Med venlig hilsen
Deepcover
Her er et eksempel på css koden til en af knapperne:
.TopMenu_TD A.sofaer:hover { padding-top: 2px; font-family:Arial; font-weight:Normal; color:#EFC800; text-decoration:none;}
.TopMenu_TD A.sofaer:active { padding-top: 2px; width:94px; height: 20px; font-family:Arial;font-weight:Normal; background-repeat: no-repeat; background:url(/images/2color.jpg);color:#ffffff;text-decoration:none;}
.TopMenu_TD A.sofaer:link { padding-top: 2px; width:94px; height: 20px; font-family:Arial;font-weight:Normal; background-repeat: no-repeat; background:url(/images/2.jpg);text-decoration:none;}
.TopMenu_TD A.sofaer:visited { padding-top: 2px; width:94px; height: 20px; font-family:Arial;font-weight:Normal; background-repeat: no-repeat; background:url(/images/2.jpg);text-decoration:none;color:#ffffff;}