Problem med fmBogHandling.Memo1.Lines.LoadFromFile('c:\\BookMap\\EnglishB...

Tags:    delphi

Hej
Kan ikke hente tekst- filen "c:\\BookMap\\EnglishBabybogen.txt" ind?
Ved det første forsøg løkkes det!
Men hvis filen ikke findes lykkes det ikke!

Håber meget jeg forklare mig rigtigt!

Ps:
Det er et program jeg forsøger, at lave til min kone!

Fold kodeboks ind/udKode 


Her springes der hentil.
Her opstår der en error: Kan ikke open file: EngelishBabyBog.txt

Fold kodeboks ind/udKode 


Vil du være behjælpelig med, at løse problemet, da jeg har forsøgt meget!

På forhånden mange tak. Og et godtnytår.

Mvh
Monie Jacobsen
energy@sunwind.dk



8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
OpenDialog.Execute skal som Steffan siger altid checkes. Hvis man trykker på "Cancel" på åben dialogen returnere Execute false.

Så vidt jeg forstår det vil du lave det sådan at man kan åbne en database, og hvis den valgte database ikke findes, så opretter programmet en standard database.

Jeg ville nok ikke vælge at hente standard data ind fra eksterne filer. Hvis de bliver slettet har du jo et problem. Derimod ville jeg nok oprette standard data inde i programmet. Teksten til din memo kan jo evt. placeres i programmet ressourcer.

Eks.
Fold kodeboks ind/udKode 



--
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk



Hver gang du indlæser en fil er det en god idé at forspørge om filen overhovedet eksitere!

if FileExists(FileName) then
begin
...koden der indlæser selve filen!
end;

På den måde undgår du dumme fejlmedelser!



Det din kode gør, at hvis opendialog bliver udført henter den filen, og hvis den ikke bliver udført undersøger den om filen eksistere. Dette er helt forkert, den skal under alle omstændigheder "execute", og derfra skal man finde ud af om filen findes.


Fold kodeboks ind/udKode 


Håber min formulering er til at forstå.


MvH

Stefan Svensson
http://fusket.frac.dk



Hver gang du indlæser en fil er det en god idé at forspørge om filen overhovedet eksitere!

if FileExists(FileName) then
begin
...koden der indlæser selve filen!
end;

På den måde undgår du dumme fejlmedelser!


Tak skal du havde.
Jeg vil lige prøve dette.
Foresat god jul og et godt nytår.
Mvh
Monie Jacobsen

energy@sunwind.dk



Hver gang du indlæser en fil er det en god idé at forspørge om filen overhovedet eksitere!

if FileExists(FileName) then
begin
...koden der indlæser selve filen!
end;

På den måde undgår du dumme fejlmedelser!


Er det ikke det jeg allerede har gjort?

Mvh
Monie Jacobsen
energy@sunwind.dk



Det din kode gør, at hvis opendialog bliver udført henter den filen, og hvis den ikke bliver udført undersøger den om filen eksistere. Dette er helt forkert, den skal under alle omstændigheder "execute", og derfra skal man finde ud af om filen findes.


Fold kodeboks ind/udKode 


Håber min formulering er til at forstå.


MvH

Stefan Svensson
http://fusket.frac.dk


Med et godt stykke!
Vil du prøve, at rette den til. Det ville jeg kunne lærer meget af!
Det er første gang jeg forsøger med, at hvis ikke så skal en anden fil hentes.
Håber du forstår!
Har arbejdet med forskellig muligheder de sidste 3 dage, uden held.

Mvh
Monie Jacobsen
energy@sunwind.dk



OpenDialog.Execute skal som Steffan siger altid checkes. Hvis man trykker på "Cancel" på åben dialogen returnere Execute false.

Så vidt jeg forstår det vil du lave det sådan at man kan åbne en database, og hvis den valgte database ikke findes, så opretter programmet en standard database.

Jeg ville nok ikke vælge at hente standard data ind fra eksterne filer. Hvis de bliver slettet har du jo et problem. Derimod ville jeg nok oprette standard data inde i programmet. Teksten til din memo kan jo evt. placeres i programmet ressourcer.

Eks.
Fold kodeboks ind/udKode 



--
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk


Hej

De database navne der oprettes i MyBase vil jeg lave en DefaultNavnDatabase med nogle fiktive adresser m.v.
Sådan at der altid er noget at starte på.

Dernæst skal historie.txt som vælges i Radiobutton hentes ind.


Det er dette jeg forsøger, på bedste beskub.

I starten går det også fint. Men hvis der ikke vælges noget så skal der hentes en valgt historie.txt

Mvh
Monie Jacobsen

energy@sunwind.dk



OpenDialog.Execute skal som Steffan siger altid checkes. Hvis man trykker på "Cancel" på åben dialogen returnere Execute false.

Så vidt jeg forstår det vil du lave det sådan at man kan åbne en database, og hvis den valgte database ikke findes, så opretter programmet en standard database.

Jeg ville nok ikke vælge at hente standard data ind fra eksterne filer. Hvis de bliver slettet har du jo et problem. Derimod ville jeg nok oprette standard data inde i programmet. Teksten til din memo kan jo evt. placeres i programmet ressourcer.

Eks.
Fold kodeboks ind/udKode 



--
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk

Hej

De database navne der oprettes i MyBase vil jeg lave en DefaultNavnDatabase med nogle fiktive adresser m.v.
Sådan at der altid er noget at starte på.

Dernæst skal historie.txt som vælges i Radiobutton hentes ind.


Det er dette jeg forsøger, på bedste beskub.

I starten går det også fint. Men hvis der ikke vælges noget så skal der hentes en valgt historie.txt

Mvh
Monie Jacobsen

energy@sunwind.dk


Hvis der skulle være en venlig 'sjel' jeg kunne sende alle program - coderne til, og så ville hjælpe mig. Vil jeg gerne høre fra ham!
Mvh
Monie Jacobsen

energy@sunwind.dk



t