Begynder spørgsmål

Tags:    c++ c++

<< < 123 > >>
Jeg er lige gået igang med "Learn C++ in 21 days" programmet, og jeg sidder allerede fast her på day 1, fordi der er et af test programmerne der ikke virker som det skal. (er det bare mig eller sker det rigtig tit???)

Anyways, koden er således:

#include <iostream.h>
int main()
{
int x = 5;
int y = 7;
cout "\\n";
cout << x + y << " " << x * y;
cout "\\n";
return 0;
}

Og jeg får denne spiffy fejl når jeg prøver at compile programmet. (hvilket jeg i øvrigt gør med Borland C++ compiler hvis det har nogen betydning)

C:\\Borland\\BCC55\\Myfiles\\calculator thingy>bcc32 calc.cpp
Borland C++ 5.5.1 for Win32 Copyright <c> 1993, 2000 Borland
calc.cpp:
Error E2379 calc.cpp 6: Statement missing ; in function main()
Warning W8084 calc.cpp 7: Suggest parentheses to clarify precedence in function main()
Warning W8084 calc.cpp 7: Suggest parentheses to clarify precedence in function main()
Error E2379 calc.cpp 8: Statement missing ; in function main()
*** 2 errors in Compile ***

Jeg har copy/pastet hele koden ind i Scite (c++ editor) men det virker bare ikke, og jeg har lidt på fornemmelsen at hvis jeg bare går videre så misser jeg et eller andet vigtigt.

Jeg har selv prøvet at debugge så godt som en komplet nybegynder nu kan, så vidt jeg kan se mangler der et ";" i denne sætning "cout "\\n";", og det har jeg også prøvet at sætte ind forskellige steder, men det har ikke hjulpet.

Jeg håber nogen kan hjælpe mig videre, det er lidt træls at blive bremset af noget som det her helt i starten...

21 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ok Sorry

<< < 123 > >>
t