Når jeg engang skriver et styresystem der vil revolutionere windows og linux må du få en kopi gratis :-)
Held og lykke! Jeg har samme planer, men er ikke kommet særligt langt endnu :-D (har også haft travlt med andre ting)
Jeg ville lige sige at du kan lave det i C-kode eller C++-kode. I nybegynderprogrammer er der mindre, men vigtige, forskelle. Senere hen vil du også opdage at der faktisk er store forskelle. Jeg vil selvfølgelig håbe at du skriver programmet i C++-kode, da det er det du er ved at lære. Problemet er at man kan blande C- og C++-kode sammen uden at compileren brokker sig. Man kan (desværre) nemt få sig nogle dårlige vaner med delvist at benytte C-kode og C-standard-ting i et C++-program.
C-kode:
#include <iostream.h>
int main()
{
int x = 5;
int y = 7;
cout << endl;
cout << x + y << " " << x * y;
cout << endl;
return 0;
}
C++-kode:
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
int x = 5;
int y = 7;
cout << endl;
cout << x + y << " " << x * y;
cout << endl;
return 0;
}
Jeg vil også råde dig til at bruge endl (som vist) i stedet for "\\n", da det er nemmere at se hensigten, hvis andre skulle rette i dit program, når du bruger endl end "\\n" (nemlig det at du vil lave et linieskift). Desuden gør man det mindre OS-specifikt. Man kunne f.eks. forestille sig at et OS brugte andre kontroltegn end \\n til linieskift (selvom det er meget usandsynligt, når man blot holder sig inden for applikationer til PC'er).
/ Bjarke
--------------------------------------------------
[THIS IS A SIGNATURE VIRUS! PLEASE COPY IT INTO YOUR OWN SIGNATURE(S)]
--------------------------------------------------
*** Matematisk Student anno 2003!! *** (Juhuu...)