IP-Bannings sytem hjælp tak ! xD

Tags:    php

Indlæg senest redigeret d. 20.07.2008 01:11 af Bruger #11155
Ville det ikke være meget sjovere hvis du selv lavede det? Så kunne du bagefter være stolt over at kunne sige "Se det her har jeg lavet".

Jeg ved godt at alt begyndelse er svært men det er bare at blive ved med at prøve, tilsidst skal du nok lære det. Start fra begyndelsen af og byg systemet op ligeså stille og rolig, også kan du spørge f.eks. her på udvikleren hver gang du kommer til et problem, i stedet for bare at komme med en lang liste med ting du gerne vil have lavet.

For jeg tvivler på at der er ret mange der gider og sidde og lave hele systemet for dig, der er en masse der gerne vil hjælpe. Jeg tror bare mange ligesom mig selv forventer du selv gør en indsats :)

Så jeg synes du skal prøve selv også stille spørgsmål hvergang der er en bestemt ting du ikke kan få til at virke :)

På dem måde lære du selv at kode det og jeg er sikker på du også selv vil synes det er meget federe hvis du selv har lavet det, frem for bare at have fået noget kode.

Mvh.
Sieg

Det er ikke så svært. Du kan opsamle ip-addresen med php variablen $_SERVER['REMOTE_ADDR']. Så kan du ligge ip adressen i en tabel i en database og så laver du et script som tjekker om den er i databasen.

Indlæg senest redigeret d. 20.07.2008 01:14 af Bruger #11155
Har du læst bøgerne? og prøvet eksemplerne? ;)
Man lære bare ved at blive ved med at prøve :)

Jeg er 17 nu, jeg må have været 13 eller 14 da jeg begyndte på php, husker det ikke helt.

Du kan starte med at læse de artikler der er her på udvikleren om php, de er lette at gå til og du burde kunne lære noget af dem :)

Mvh.
Sieg

Indlæg senest redigeret d. 20.07.2008 01:22 af Bruger #11155
Så laver du bare funktionen i en fil, og så inkluder du bare den fil.

Indlæg senest redigeret d. 20.07.2008 01:22 af Bruger #11155
Okay du laver en fil som f.eks. hedder ban.php
i den fil kunne du lave en funktion checker om IP adressen er blevet banned.

ban.php
Fold kodeboks ind/udKode 

I de filer du vil have brugeren have dit ban funktion skal virke indsætter du så

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 20.07.2008 01:23 af Bruger #11155

Indlæg senest redigeret d. 20.07.2008 01:23 af Bruger #11155
t