ip script

Tags:    php

jeg tænkte på om det var muligt at man kunne, lave et script der viste iperne på dem der var på ens side.

altsår et script på alle sider som sendte ipen på den som var der og sendte ipen ind i mysql. hvor jeg så kunen ud skrive det på en admin side?

håber i forstod og vil hjælpe mig vis ikke forstod så skriv det lige så kan jeg prøve at uddybe :D

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
troede jeg da du ved hvad echo og en variabel er siden du har 2 point i PHP teknologi i din bruger profil nå! nu laver jeg det for dig.

<?php

$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
echo "$ip";

php?>

lav så en fil som hedder et eller andet med slutningen .php fx. index.php og i den fil skriver du

<?php

echo "$ip";

php?>

du gemmer den og afprøver den

og nu kommer forklaringen på den

vi starter med at sige til browseren at vi skriver noget php dette gøres med <?php

hvorefter vi siger at variablen $ip skal indeholde den besøgenes IP $_SERVER['REMOTE_ADDR'];

hvis du ikke ved hvad en variabel er så er en variabel ligesom en kasse hvor du sætter noget ind i og den kasse har et navn fx. her kalder vi kassen for $ip vi kunne også kalde den for $heste eller andet hvad vi nu ønsker,

når, sålangt så godt

nu har vi den besøgenes IP i en variabel som hedder $ip

nu vil vi vise til den besøgende hvad hans/hendes ip er dette gøre vi med echo

echo er ligesom at vise noget eller fortælle, nu vil vi så vise hvad den besøgenes ip er som vi jo har lagt i $ip kassen

echo "$ip";

Fortæl Kasse $ip

og nu fortæller vi så browseren at vi slutter for php igen med

php?>

håber dette hjalp :)

For at finde en brugers ip kan du indsætte dette (i php)
Fold kodeboks ind/udKode 

Se e.v.t de her link:
http://www.dunweber.com/docs/scripts/kildekoder/counter.source.php

http://www.phpmac.com/articles.php?view=74

Indlæg senest redigeret d. 18.08.2007 23:27 af Bruger #11573
Det du gør er at skrive $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
så har du variablen $ip med din besøgenes IP i jamen så kan du jo bare lægge $ip ind i databasen og så det det ;P

du kan os lave lidt andet sjov ved fx. at vise dine besøgende hvad deres ip er fx.

echo "$ip";

håber det hjalp :)

vil i ikke være søde og lave et lidt mere uddybende script på fordan man gør

t