sikkerhed php vs. asp.net

Tags:    diverse

Hej udviklere..

Mig og nogle venner vil, som nogen måske allerede har læst, igang med at lave et comunity, hvor vi først havde sagt at det skulle kodes i ASP, men vi kom til at snakke om, at det måske var bedre at vælge et andet sprog pga. sikkerheden.

Derfor spørger jeg nu jer udviklere, hvad er mest sikkert til et stort system med mange brugere, hvor sikkerheden gerne skulle være i top.?

- ASP
- ASP.net
- PHP

nogle siger at ASP er udelukket, andre siger PHP er, men hvad er det mest sikre at bruge, sådan alt i alt .?

Håber jeg kan få nogle brugbare svar.

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det kommer MEGET an på kode-stil. Du kan nok ikke sige at et sprog i sig selv er mere sikkert end noget andet, men det er hvordan du bruger koderne der afgør det. Så jeg ville vælge hvad jeg selv var mest inde i (I mit vedkommende PHP)

Hvad der er mest sikker? Jo Webserverens parser kan jo også være sårbar. Der er PHP nok mere gennemtestet som f.eks. ASP.NET, men som sagt kan du sagtens stadig benytte ASP.NET uden at være i fare. Som sagt koder du sikkert, så har du minimal chance for at støde i uventede sitautioner.

Okay, så jeg kan benytte hvilket som helst sprog, hvis bare programmerings-sikkerheden er på plads.?

Okay, så jeg kan benytte hvilket som helst sprog, hvis bare programmerings-sikkerheden er på plads.?

Ja, det ville jeg sige. Du som webudvikler skal ikke tænke på at software udviklerne har gjort sit job godt nok.

Okay ;)

Jeg takker jer begge for svarene ;)

point til jer ;)

t