lær visual basic

Tags:    visual-basic

Hej.
Har lige oprettet en bruger her inde. Jeg vil gerne lære at programmere, og håber i kan hjælpe mig lidt i gang.

Er begyndt på 2nd år på HTX og vi skal til at have programmering. det er kun programmering c, og det er kun 2 timer om ugen so far. Det er jo ikke det vilde, så jeg kunne egentligt godt tænke mig en bog eller en guide jeg kunne læse så jeg har noget at give mig til når jeg har fri :)

Jeg har læst et lille hæfte på 105 sider om programmering i liberty basic, og det er det eneste, så det jeg skal have fat i er noget der forklare tingende fra bunden, da jeg ikke rigtig har nogen erfaring.

Findes der nogle sider på nettet hvor jeg kan lære det gratis (helst på dansk)?

Hvis jeg skal have fat i en bog (skrevet på dansk), hvilken ville så være bedst ?

Jeg har ikke noget budget til bogen, den skal bare ikke koste et par tusind :D

-Lukas

http://www.globe.dk/ der kan du hurtigt finde noget sikkert :)

Tak for linket.

Har kigget lidt, men ville jo helst have en bog anbefalet istedet for bare at gå ud og købe den første jeg ser. Det ville jo være dumt hvis jeg ikke fik fat i en begynder bog :)

Skal I bruge visual basic i faget programmering?

Yep, det skal vi.

Jeg ved ikke om du spørg fordi du så syntes jeg skal gå efter en bog der er mindre "noobet" da jeg lære det grundlæggende der.
Hvis det er derfor, så er det jo som sagt kun 2 timer om ugen so far, så jeg vil helst have en bog som forklare det fra bunden, så jeg ikke skal vente flere måneder før jeg kan starte :)

måske lidt irriterende at lære tingene 2 gange, men det er nok det bedste, da jeg ikke gidder vente 1 uge på at få 1,5 timers undervisning

Du får udleveret litteratur af din lærer, det bør være rigeligt. Man bliver ikke en god programmør af kun at have læst en masse bøger, men øvelse derimod, det gør mester.

Jeg spørger fordi jeg egentlig har lidt ondt jer, vi brugte også visual basic da jeg gik i gymnasiet, og jeg mener virkelig at det er det ringeste og mest inkonsistente programmerings sprog jeg nogensinde har set (det er blevet lidt bedre i .NET udgaven), og så er det pisse svært at lave noget fornuftigt i (biblioteket i VB6 er meget dårligt).

Så jeg synes du spørge din lærer hvad hans faglige argument er for at vælge VB.

Selfvølgelig bliver man ikke en god programmør bare af at læse bøger, men jeg har jo brug for at vide hvordan koderne skal siddes op, og hvad de forskellige koder gør, derefter kan jeg begynde at leje rundt :)

Vores lærer snakkede lidt om hvorfor han valgte VB sidste gang vi havde ham. Det gik lidt hurtigt, så fik ikke det hele med, men det var noget i retning af at han mente VB var det nemmeste at lære. Der var vidst en anden lære der havde forsøgt sig med java, men det var vidst ikke gået så godt.

Nu ved jeg ikke rigtigt noget om de forskellige sprog, men havde en idee om jeg geren ville lære java, så jeg også kan kode det på min macbook. Hvis VB er så nitte som du siger, bør jeg så lære noget java, eller syntes du jeg skal tage et andet sprog.

Java er et meget nemt sprog at lære, og det kan undre mig at en anden lærer har haft meget lidt succes med det, og det er stadig utrolig kraftfuld, og har et enormt klassebibliotek der kan dække de flestes behov, det er trods ikke uden grund at Aarhus Universitet anvender java.

men du kan jo hente NetBeans og prøve at lege med java.

t