Måske en tosset ide?

Tags:    diverse

Jeg har tænkt mig en måske (vil nogle sige) tanke.

Jeg kender Rowl.dk, udvikleren.dk, s2a.dk, phpuniverset.dk hvor der alle steder er point-system.

Hvis man nu lavede et site hvor man købte ting.........det kunne være alt indenfor, film, usb-blæsere, osv osv osv, og hver webmaster betalte ejeren for at være tilknyttet siden, og så kunne brugerene på de forskellige sites købe ting på sitet for deres points, så vil brugerne nok se lidt lysere på deres point, men den snyd der foregår idag, vil så nok også tiltage.

Dette er kun en grund ide, med ret til ændringer.

man kunne f.eks lave det sådan at man kunne overføre nogle points til siden (en slags opsparing), som nogle admins/moderatorer skulle godkende, og samtidig lave et max. køb pr måned.

Man kunne evt også gøre sådan at en bruger skal ha en betalingskonto for at bruge denne side?

Vil det være en tåbelig ide?

Jeg ville personligt frygte for udvikleren.dk's popularitet hvis siden gik hen og blev kommerciel. Og er der ingen brugere tilbage, ja så er denne side intet værd at besøge. Dette kunne man også meget let forestille sig da der jo også findes andre alternative communities om programmering. Og udover det ville jeg heller ikke være særlig glad hvis denne side blev kommerciel.

Den anden ting er. Hvad skulle man købe? Tror heller ikke at alle er intesseret i at købe ting her igennem siden. Det ville måske for nogen måske mere bare et pres om at bruge en masse point på ting, de ikke har brug for.

Jeg tror ikke det er en god ide... når du vil købe et produkt på nettet vil du bare gerne betale hvad det koster, i stedet for at skulle hen og først overføre penge til sin konto, for derefter at kunne købe produkter, og så ville du nok stadig have penge (point) tilbage på kontoen som du måske aldrig ville få brugt..

Så ville jeg hellere købe mine produkter et andet sted :)

Hvem har snakket om reklamer, og vil det ikke være fair at skulle betale et symbolsk beløb for sådan en konto?

"Den anden ting er. Hvad skulle man købe? Tror heller ikke at alle er intesseret i at købe ting her igennem siden. Det ville måske for nogen måske mere bare et pres om at bruge en masse point på ting, de ikke har brug for."

Nææ nej, der er ingen som bliver presset til noget, det er et tilbud efter i mange måneder (måske år) at ha hørt på at det "bare" er points, og at man ikke har noget at bruge dem til.

"i stedet for at skulle hen og først overføre penge til sin konto"
Der er ingen som har snakket om at overføre penge, men POINTS til sin konto.

Og lad mig lige understrege til sidst, at siden IKKE bliver kommerciel, og der er ingen pres til noget.

Indlæg senest redigeret d. 17.08.2007 11:45 af Bruger #10749
under antagelse af at folk ikke bare sælger sine tings for points hvem skulle så betale for de ting som du forventer man køber med points?

Jamen det er jo sådan at der er nogle der tjener ekstrem mange points og andre mister. Tag eksempel The Freak. Han ville have nok up til at købe samtlige ting en butik vil kunne tilbyde. Og en person som har så mange point ville jo uden tvivl bruge dem fordi at han får varende "gratis" - også selv om han ikke har brug for varen. Og derfor kommer der jo et skjult pres.

Udover det ville det jo ødelægge hele konceptet i udvikleren. Kasper har intet ønske i at tjene penge på denne side! Og det vil bare skræmme nye brugere væk for siden. Kaspers største ønske er nemlig for mig at se at få flere brugere og besøgende. For mere aktivitet vil gøre at flere vil få hjælp. Og han vil samtidig tjene flere penge på reklame samt omtale til sit firmas produkter.

Hvis Kasper intet ønske om at tjene penge har, hvorfor er der så et klamt banner ude i højre side? Og hvad med annoncerne i toppen?

Den har jeg ikke hørt før, Shafh:).. Du har ikke meget tillid til at andre kan bedømme hvad de selv vil have, hva? Jaja.. Hver dag køber en masse mennesker en masse ting, som de ikke kan bruge. Hvorfor? Fordi de ikke ved hvad de selv vil have. De venter bare på at andre fortæller dem det. Det er derfor reklamer virker så godt. Det er jo heller ikke synd for dem som har mange penge. JO! For så har de jo RÅD til alle tingene. OG så bliver de nødt til at købe dem.

On-topic: Jeg vil ikke betale penge for at være med på sådan en website.

t