fejl ved brug af mail() funktionen

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej hej.

Jeg bruger php's mail() funktion og det går egentligt fint ved nogle mailadresser men ved andre returnerer mail() false. Det er altså en fejl der er betinget at hvilken mailadresse jeg forsøger at sende til.

nogen der ved hvad der kan være galt? hvad kan få mail() til at returnere false?

Mvh. Thomas

14 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Desuden, hvis den returnere false betyder det ikke, at den ikke blev korrekt modtaget, men at den aldrig blev sendt, så det er din host du skal kontakte.

ja det lyder sandsynligt.. jeg undre mig bare over hvorfor den bliver kasseret.. eftersom det eneste jeg ændre er mailadressen er det så fordi at hosten ikke tillader at sende til visse domæner? Det er et helt almindeligt .dk domæne jeg forsøger at sende til... og jeg kan sagtens sende til andre .dk domæner..

Hvilken server bruger du?

den kører på apache 2.0

Nu har jeg prøvet at sende en mail til de en af de mailadresser der før har været et problem. denne gang har jeg dog sendt den fra en anden mailserver og det lykkedes så det må være et problem hos den anden webserver.

tak for hjælpen.

da det var Daniel der fik mig på sporet ryger pointene til ham. Men i andre kan have mange tak for input.

Mvh. Thomas

<< < 12 > >>
t