Tekst i WinApi's

Tags:    programmering

<< < 12 > >>
hvordan udskriver man tekst i Winapis?

min kode:
Fold kodeboks ind/udKode 

Det kommer an på hvad du vil udskrive teksten på.

Vil du have en edit box, med 1 eller flere linjer som brugeren kan rette i, eller skal teksten være fast.

Prøv at fortælle lidt om hvad du vil lave, så kan vi bedre give dig et kvalificeret svar.

Når jeg vil udskrive noget tekst, så plejer jeg enten at lave en CreateWindow ("STATIC" .. ), eller bruge en tekst-funktion i WM_PAINT. Fx. TextOut eller DrawText.

ikke en Edit box... bare fast!

@Thomas: Forstår ikke helt... hvordan bruger man TextOut?

Jeg tror stadig vi har brug for at vide hvad det er du vil lave.
TextOut er næppe det du er ude efter.

jeg vil simpelthen få noget tekst ud i mit vindue!!
så det ser sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

og ja de mange sjove streger er et vindue... :)

Den meget simple version:

Fold kodeboks ind/udKode 

takker!
og nu: Hvordan kan brugeren så skrive noget?
f.eks tal?
tror man skal bruge den der EditBox men hvordan?

jeg har faktisk fundet din hjemmeside før, men tak for linket :)
anyways,
1) synes den er lidt svær at forstå... hvorfor opretter du så mange vinduer? og hvorfor hænger de sammen når du flytter selve main vinduet?
2) hvordan laver du knapper ved at #define 1002??
3) hvordan udskriver man variabler? som int a = 5;?

og btw: din hjemmeside er lidt sjovt opbygget når det gælder HTML, din baggrund er simpelthen et stort billede hvor du har sat div'erne ind... :)

Indlæg senest redigeret d. 19.08.2007 11:17 af Bruger #11328
1: Jeg opretter et nyt "vindue" for hver kontrol, dvs. for hver knap, edit, statisk tekst osv. De mange under-vinduer følger med hovedvinduet når du flytter det.

2: Det er CreateWindow der opretter knappen.

3: Udskriver variabler ved at lave dem om til tekst, f.eks. med sprintf, eller en sstream og sætte teksten på den kontrol hvor den skal stå med SetWindowText. Eller ved at bruge SetDlgItemInt. Anden del af tutorialen viser netop dette.

Ja, jeg ved godt min hjemmeside er sjovt opbygget, men jeg ved ikke ret meget om html (eller php elller asp osv) så det var hvad jeg kunne få til at virke.

<< < 12 > >>
t