musik på nettet

Tags:    diverse

Jeg kom til at tænke på at det da er ulovligt at have en hjemmeside hvor man lader brugerne uploade en masse sange og så frit lader alle høre dem - altså normale sange fra kendte kunstnere, som man normalt ville være nødt til at gå ned i en musikbutik og købe en cd for at høre?
Eller hvornår er det ulovligt?

For det er jo egentlig så'n YouTube kører det - der er bare videoer med...

Hvis brugerne ligger det op på din "service" og de ikke har rettigheder til at videre distrobuere sangen, så er det ulovlig.

Indlæg senest redigeret d. 14.08.2007 20:12 af Bruger #6559
Er det ikk lige nøjagtigt det der sker på YouTube?
- medmindre det er Akon, Eminem og alle dem, der selv lægger det ind selvfølgelig - men det er vist lidt usandsynligt :)
...men det er selvfølgelig også USA (haha)

Så meget jeg ved er der også regler på youtube som fortæller det.

Usa? Jeg tvivler på at den gør det bedre?

hmm, jaeh - men det lader da ikk til de bliver overholdt..
hehe :) kan godt se dig pointe , men jeg har stadig ikk hørt om nogen retssag :P

Jeg ville hellere spørge en jurist, inden jeg begyndte sådan et projekt, for ikke at blive slået i hovedet med lovgivningen bagefter, og undskylde sig med "Det har ingen sagt"

Det er ikke lovligt, (med mindre du er russisk statsborger)...
Det er ikke youtube der oploade musik video'erne, det er deres brugere...
Når en bruger oploader en video på youtube acceptere han nogle regler, som indeholder at brugeren ikke må oploade noget matriale der er copyright på...
Så i virkeligheden er det brugerne der gør noget ulovligt...
Og det kan youtube jo ikke gøre for :D
Google er også lige blevet anklaget for at have over 100 film liggene på deres hjemmeside (video.google.com) med copyright på, se e.v.t dette: http://mashable.com/2007/07/11/full-google-video-movies/

Indlæg senest redigeret d. 15.08.2007 09:11 af Bruger #11573
Det er ikke youtube der oploade musik video'erne, det er deres brugere...
Når en bruger oploader en video på youtube acceptere han nogle regler, som indeholder at brugeren ikke må oploade noget matriale der er copyright på...
Så i virkeligheden er det brugerne der gør noget ulovligt...
Og det kan youtube jo ikke gøre for :D

..det var lige det jeg tænkte :D - men jeg har droppet projektet...
der er ingen grund til at starte noget, hvis der egentlig ikk er nogen fremtid i det :P
..men jeg lærte da en masse nyttigt php <'3

t