Ny computer. Søger råd!

Tags:    diverse

Heeeeeej! Alle udviklere.. Som jeg dog poster :lol:

Nå. Nu er tiden nådet til jeg måske skal have en ny computer ;).. Altså min gamle computer skulle nu være ret hurtig (4 CPU 3.00GHZ processor) men den er ihvertfald meget langsom om at starte op.. Jeg har renintalleret den op til flere gange, men stadig synes jeg den er langsom om at starte op... (nok efter at jeg har slukket på kontakten op til 100 vis af gange).

-----------------------------------
Oplysninger:
-----------------------------------
Fold kodeboks ind/udKode 

I kan jo give mig en masse gode links, hvorpå jeg kan købe en computer der minder om den jeg har nu.. Helst billigt omkring 1500 - 5000. Det skal også helst være et sted hvor jeg selv kan vælge processor, skærm, lyd, osv. som dell.dk f.eks.... Kan i give mig et godt bud?

Altså. Jeg tænker på altså at få fixet din computer, eller vært fald lige undersøge den engang. På den måde kan der spares en del penge.

Jeg får det til at lyde som et bundkortproblem eller måske harddisk. Ved det ikke.

Den ser jo ikke ud til at skulle være så langsom. Du kan prøve at hente Ultimate Boot Disk og så bruge den til at diagnosere med. Den indeholder bla. Memtest til at teste ram, og programmer der kan teste om harddisken er ved at "få det dårligt". Tjek evt din CPUs temperatur efter et par stress tests, da den måske ikke kan lide sommer varmen. (Min kan ikke for godt :))

Hej Mattias,
ak ja, nu har du jo desværre invisteret i en samlet pakke fra Dell, hvilket muligvis ikke gør det så nemt at ændre så meget på hardwaren :-(

Ellers ville jeg starte med at udskifte forskellige dele, eksempelvis opgradere til en dualcore CPU eller nyere graffikkort.

Udover det vil jeg så lige sige jeg har også en P4, dog 3.2 ghz, men den starter altså pænt hurtigt, både under XP 32bit, XP 64bit og Windows vista X64, så frem med diagnostics og kig lidt på det, der er ingen grund til at smide penge ud af vinduet på ingen ting ;)

prøv at geninstallere windows. det hjælper mange gange hvis den er langsom

t