Result

Tags:    delphi

Ands

Jeg har set ordet "Result" mange steder, men jeg ved ikke hvad det betyder...
Er her ikke en der kan forklare mig det????



4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ands

Jeg har set ordet "Result" mange steder, men jeg ved ikke hvad det betyder...
Er her ikke en der kan forklare mig det????

F.eks har jeg lavet en updater til et af mine programmer. Altså et program der kigger efter opdateringer til det program. Når den tjekker om der er nye opdateringer henter den en fil. Når den er hentet skriver jeg så

ShowMessage(Result);

Det viser hvad filer indeholder!



ordet "result" er en lokal variabel i en funktion som henviser til den selv, det er smart når man skal angiver egne funktioner, men om man angiver værdien til result eller til funktionsnavnet, har mig bekendt ingen betydning.

ex. samme funktioner der gør det samme
Fold kodeboks ind/udKode 


Casper



ordet "result" er en lokal variabel i en funktion som henviser til den selv, det er smart når man skal angiver egne funktioner, men om man angiver værdien til result eller til funktionsnavnet, har mig bekendt ingen betydning.

ex. samme funktioner der gør det samme
Fold kodeboks ind/udKode 


Casper

Ands

Ok... Jeg tror jeg ar fattet det..



ordet "result" er en lokal variabel i en funktion som henviser til den selv, det er smart når man skal angiver egne funktioner, men om man angiver værdien til result eller til funktionsnavnet, har mig bekendt ingen betydning.

ex. samme funktioner der gør det samme
Fold kodeboks ind/udKode 


Casper
Ands

Ok... Jeg tror jeg ar fattet det..


For at være helt præcis så er result den værdi som din funktion returnere.
Hvis din funktion skal returnere en String så er Result af type String og hvis det er en Integer som din funktion returnere så er Result af typen Integer.

Altså, Result skal indeholde den værdi som du vil ha' at din funktion skal returnere.

/Michael.



t