Hej udvikleren.dk
Når jeg programmere, det er sjældent at det bliver større projekter, men det sker, sidder jeg altid og tænker lææææænge over hvad en klasse skal hedde, og jeg er nu endt i en sådan situation igen
Jeg sidder med en klasse som hedder job (som i "at arbejde") altså et job, som man kan starte og stoppe. Et job kan også have afhængigheder, som skal startes først!! Altså en afhængighed kan også have afhængigheder osv. Mere abstrakt er det en node med børn, hvor børnene også er noder. Visuelt set er det vel bare et "tree view"
Nå men hver job har en start() og en stop() funktion,
start()
void job::start()
{
if(children.size() > 0)
{
for(int i = 0; i <= children.size()-1; i++)
{
children[i].start();
}
}
//Her skal barnets start objekt kaldes
cout << this <<" kalder sit starter objekt"<<endl;
}
stop()
void job::stop()
{
if(children.size() > 0)
{
for(int i = 0; i <= children.size()-1; i++)
{
children[i].stop();
}
}
//Her skal barnets stop objekt kaldes
cout << this <<" kalder sit stopper objekt"<<endl;
}
Et job skal altså have påklistret sig et objekt. En såkaldt arbejder objekt, som kan kaldes tilsidst. Dette objekt, skal kunne overloades og en virtuel member skal stå til rådighed, som man så kan fylde med det stykke arbejde der skal udføres, enten ved start eller, stop. Men hvad skal jeg kalde dette "arbejder" objekt?
Kom med et frisk svar og tjen en 20'er
Eller sig "omformulere dig venligst" n gange, indtil du har fattet overstående forklaring.
På forhånd tak,
Martin Slot
Indlæg senest redigeret d. 13.08.2007 19:37 af Bruger #1151