PHP, XML og CSS/XSL

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hejsa Folkens.

Jeg vil gerne lave sådan så man kan gemme sine data fra sin gæstebog på sin computer som xml fil, med inten css eller XSL som tilbehør til tagwall.xml (Som den gerne skulle hedde)

Jeg tror jeg kan finde sådan lidt ud af det, problemet er bare at jeg mangler et script der laver xml dokumentet MED data fra DB'en, som gemmes på computeren, uden at gemme det på serveren (Hvis det kan lade sig gøre?)

Håber på lidt responce, 100 point gives væk!

Mvh. Danni.

13 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hent først den data du vil have formateret til xml. Et fiktivt indlæg fra databasen består af nogle værdier: navn og kommentar.

Fold kodeboks ind/udKode 

Koden er langt fra testet og rettet til men burde virke efter hensigten.

Indlæg senest redigeret d. 12.08.2007 23:42 af Bruger #10216
men du har ikke testet om din løkke kører,

Du tester om $new er lig med hvad mysql_fetch_array returnerer , hvad du vil er at give $new værdien der returneres og teste på det, for at gøre dette skal du fjerne et af ligheds tegnene.

Du kan vel lave en fil på serveren, smide den i hovedet på brugeren og så slette filen fra serveren igen.

Jeg ved ikke om det kunne bruges.

Tjo, det kunne man egentligt godt :)

Men, jeg mangler stadigvæk nogle exembler :(

Jeg skal egentligt bare bruge noget hjælp til at forstå hvordan man bruger XML og php sammen??

hvorfor ville du gemme en sides gæstebog som en xml fil på en besøgendes maskine?

Altså, jeg vil have at de får muligheden for at downloade deres gæstebog som xml fil.

Tja hvorfor skal de have muligheden for det? Det ved jeg ikke, der er blevet spurgt af om det kan lade sig gøre, så vil jeg da prøve af :)

Gnu -> Det virker ikke, desværre, den viser koden i browseren i stedet for at sende filen som jeg kunne se den gjorde hvis jeg havde angivet en værdi som den skulle hente..

Koden ser sådan her ud pt:
Fold kodeboks ind/udKode 

og den viser alle data fra tabellen..

Har osse prøvet:

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 13.08.2007 01:10 af Bruger #6586
Hvorfor er det at folk ikke gider at rette deres kode. :)

Du har, smart nok, indsat det du selv skal bruge. Men ikke fjernet det der forårsager fejlen. Du er nød til at fjerne de ekstra linier der ligger omkring "guf" kommentaren. Da det er noget udvikleren.dk indsætter.

Hvis du gør det virker kode helt perfekt.

Indlæg senest redigeret d. 13.08.2007 09:18 af Bruger #10216
Fik det altså til at virke, sådan da, den vil bare ikke lige printe det meste ud, jeg får det sammme resultat hver gang....

Som er:
<?xml version="1.0"?>
<guestbook><posts/></guestbook>

<< < 12 > >>
t