Torrent Linker

Tags:    diverse

Hej.

Jeg ville bare lige høre om det er lovligt at jeg laver en hjemmeside, en stor hjemmeside som linker til torrent links? Som torrent link som fx. Download Battle Field 2, Download Age of Empires osv... Er det lovligt?

Jeg har tænkt mig at finde nogle gode programmer/spil osv. fra www.thepiratebay.com og så indsætte dem på min server..

Så vidt jeg har forstået det (ret mig hvis det er forkert), så er det lovligt i Sverige, men i Danmark er det ikke lovligt.

Grunden til Thepiratebay stadig er oppe er pga. de ikke gør noget forkert ifølge svensk lovgivning.

De linker kun torrentsene, de har dem ikke liggende på deres servere.

Det der undrer mig er at benytte Torrent netværket ikke er ulovligt. Man må bare ikke lave en Torrent linker til at dele sine egne åben software? Eller er det helt misforstået? Du men generalt set gerne dele bare ikke noget som der er ophavsret på det du deler.

EDIT: Når jeg tænker om igen, så kunne det godt være det er lovligt så længe du ikke krænker nogle ophavsretter. Det du bl.a. nævner vil krænke ophavsretten.

Skriv evt. til APG om det er lovligt at lave en torrent linker til sine egne Fri Software programmer.

Indlæg senest redigeret d. 12.08.2007 18:58 af Bruger #6559
Det jeg mener er at, jeg laver den her hjemmeside, derefter finder jeg en masse spil, film osv. som der er Copyright på. Men jeg linker kun, jeg kopiere download linket fra www.thepiratebay.com.. Er det lovligt?

Det er så vidt ikke lovligt, da du så linker til materiale med ophavsret på, og det er så vidt jeg husker ulovligt.

Det er lovlig så længe du ikke selv har materialet liggende på din egen server. Mit forslag er at spørge på piratgruppen.org 's forum

Kunne ikke forestille mig at det skulle være lovligt da han så formidler oplysninger som bruges til Pirat kopiring.

Hmm.. Hvad er svaret ? :D

Spørg piratgruppen.org

Hmm.. Hvad er svaret ? :D

bare lad være..

t