Hjælp til at lave spil med php!!

Tags:    php

Hey alle...
Jeg ved at lave et nline spil på en hjemmeside er lidt af et projekt at gå i gang med hvis man ny til php og i det hele taget til at kode sites.

Derfor beder jeg jer om hjælp. Jeg vil ikke have at i skal fortælle/guide mig igennem hvordan man gør jeg vil derimod gerne have jeg til at fortælle mig hvad jeg skal kunne/have for at det skulle kunne blive til virkelighed.

Meningen med spillet er at det skal blive et online Hogwarts, da jeg er stor fan af Harry Potter og ikke synes potterskolen.dk opfylder kravene.

Jeg ved man skal kunne: Html, Css, Php og noget med en slags database (evt. mere). Og da jeg hverken kan nogle af delene vil jeg spørge jeg om i kan anbefale tutorials og evt. biblioteksbøger der kan opfylde mine krav om til sidst at blive en online skole hvor man skal kunne en masse forskellige ting.

Jeg er selvfølgelig klar over at det vil tage lang tid at få det op at stå men det er jeg også villig til at arbejde...

Jeg har taget toturialen om html på html.dk, men jeg synes jo ikke rigtig det hjælper mig med hvilke koder jeg skal bruge til at gøre det jeg vil og sådan, så kan jer der er total gode til dette stof og på hjemmebane ikke skrive en slags guide til hvad jeg skal gøre? Når jeg siger guide mener jeg om I ikke kan skrive hvilke bøger/tutorials jeg skal læse og dernest de næste osv for at jeg kan få den viden jeg skal have for at lave en Harry Potter skole..

Hvis i ikke forstår hvad jeg mener så gir jeg et eks. her:

START - Bog ... af ... om Html
DEREFTER - Bog ... af ... om ...

Altså sådan så jeg efter at have gjort alt det i siger ve hvad en database er og gør og kan uendelig mange koder til at lave et online spil på en hjemmeside...

Det var en meget lang tråd som jeg har brugt noget tid på så håber meget at i gider bruge lidt af jeres tid på at hjælpe mig...

Casper.

Start med bogen HTML for dummies, den kommer også ind på DHTML og JavaScript. Så vil jeg anbefalde bogen start på PHP, mysql og apache til det dynamiske. Den fortæller helt fra grunden og hvordan du connecter til MySQL og hvordan man laver et simpelt login. Et godt kendskab til AJAX/JavaScript vil i følge min mening også være et must til et browser spil.

Ellers kunne du kaste dig ud i JavaApplets som performance set nok vil give det bedste resultat.

Okay tak det for det.. Jeg laver ikke spillet i sådan noget 3d du ved så jeg tror ikke java bliver nødvendigt, men vil det sige ved at læse to bøger: "HTML for dummies" og "Start på PHP, MySQL og Apache til det dynamiske" skulle være alt hvad jeg har brug for? Men alle de koder til at lære alt hvad man skal bruges står de der alle?

Eller skal jeg have flere bøger hvis ja, så skriv gerne hvilke bøger jeg mere skal have :P

Mange flere må gerne skrive inputs :P

Casper.

Tak for linkne du må også meget gerne skrive links til bøgerne med html og MySCL:P

Du skal tænke lidt. Der findes ingen bøger som fortæller 100% hvordan man laver et browserspil. Bøgerne lærer dig teknikker som du skal udvide eller ændre på.

Okay tak... Men er to bøger nok til at nå så langt så man bare skal tænke sig til resten?

Casper.

Umiddelbart ville jeg mene uden at kende til bøgerne at det giver dig en grundlæggende ide om hvordan tingene fungere, så du selv senere, når du går igang, og støder på problemer, kan finde ud af hvad problemet er og via google bøger osv. kan finde ud af hvordan problemet kan løses.

Også browserspil kan laves nemt, men du kan jo også tage dem op på et plan hvor det bliver rigtig advanceret, det afhænger alt sammen af hvad du har i tankene.

Hvis du læser en bog om hvordan man staver og sætter kommaer. Kan du så bagefter skrive en bog?

Underforstået, du kan kun lære det grundlæggende, resten skal du selv udtænke. hvordan du tager det grundlæggende og samler det til noget større...

t